mexxor Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Bra! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hva skal man se på for å finne Dynabel og sånt da? Som sikkert er re-branda eller hva det heter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hva skal man se på for å finne Dynabel og sånt da? Som sikkert er re-branda eller hva det heter.. Er jo noen bilder av forsterkerinnmat på sidene deres da :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ja det er det jo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Noen uttalelser på denna?: http://ampguts.realmofexcursion.com/Lightning_Audio_B300.4/inside1.jpg Kansje en av forsterker'ne jeg skal ha i landroveren når stereoen skal inn ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Noen uttalelser på denna?:http://ampguts.realmofexcursion.com/Lightning_Audio_B300.4/inside1.jpg Kansje en av forsterker'ne jeg skal ha i landroveren når stereoen skal inn ;) Ville heller satset på noe annet en Bolt serien til LA.. Jeg vil tro du kan få MYE annet som er bedre til omtrent samme prisen! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Så nemmelig et fint lite sett til 8000,- hos bilradiospes, som så ganske greit ut ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Enig med hc_TK der.. Personlig har jeg ikke gode erfaringer med Lightning audio. Elementene og forsterkeren jeg har drevet med har hatt en rekke feil. Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Hva er forskjellen på den type trafoer som alpine bruker i forhold vanlige standard tranfoer? Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 så det var Alpine.... det er en standar trafo borsett at selve kjernen er av ferrit istedenfor flere lag med laminerte platter. ferrit kjerne blir ikke så fort mettet ved høyere switch frekvenser, strålings mønster på magnet felten vil også være mindre ideelt i forhold til en ringkjerne transformator. Som du ser har den ferrit kjerne transformator en extra kjerming med kobber platter for å forhindre stor lekasje stråling fra magnet felten... ringkjerne er mellom 20-60% bedre enn standar trafo men mye dyrere og innviklet å produsere. Hvilken Alpine er det forresten? Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 så det var Alpine.... det er en standar trafo borsett at selve kjernen er av ferrit istedenfor flere lag med laminerte platter. ferrit kjerne blir ikke så fort mettet ved høyere switch frekvenser, strålings mønster på magnet felten vil også være mindre ideelt i forhold til en ringkjerne transformator. Som du ser har den ferrit kjerne transformator en extra kjerming med kobber platter for å forhindre stor lekasje stråling fra magnet felten... ringkjerne er mellom 20-60% bedre enn standar trafo men mye dyrere og innviklet å produsere. Hvilken Alpine er det forresten? Den nye MRD-605..det ene lille barnet mitt :D Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Min siste billigforsterker er kjøpt.... dette forklarer jo alt! Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 så det var Alpine.... det er en standar trafo borsett at selve kjernen er av ferrit istedenfor flere lag med laminerte platter. ferrit kjerne blir ikke så fort mettet ved høyere switch frekvenser, strålings mønster på magnet felten vil også være mindre ideelt i forhold til en ringkjerne transformator. Som du ser har den ferrit kjerne transformator en extra kjerming med kobber platter for å forhindre stor lekasje stråling fra magnet felten... ringkjerne er mellom 20-60% bedre enn standar trafo men mye dyrere og innviklet å produsere. Hvilken Alpine er det forresten? mener du at denne type trafo er 20-60% bedre en "standard" eller er denne typen 20-60% dårligere..? sick Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 ^ Bedre... :mhm: Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 mener du at denne type trafo er 20-60% bedre en "standard" eller er denne typen 20-60% dårligere..? sick jepp, en ringkjerne transformator er bedre og har høyere virknigsgrad en standar trafo. Standar trafo med laminerte plater går fortere i metning og tåler ikke så høye frekvenser da den laminerte kjerne vil "oppretholde" magnetismen når spenningen blir borte (antall ganger den slås av/på=switch frekvens), en annen type ferrit kjerne tåler høyere frekvenser ...osv...sombrero Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.