Gå til innhold

SphinX: Opel Vectra - Prosjekt C20LET

Ranger emnet


SphinX

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne legge ut litt info om mitt turboprosjekt!

 

Bilen var i utgangspunktet en Opel Vectra 2.0i 8v CD.

Fant fort ut at dette ble for tamt og dødt!

Så jeg gikk til innskjøp av en Vectra 2.0T delebil i fra Sveits.

 

Vi er i full gang med prosjektet nå.

Motoren er ute av min vectra og også av delebilen. Så har vi monteringen av motoren (ledningsnettet osv), samt bytting av interiør igjen.

 

Når motoren er på plass, skal jeg etter planen sette inn EDS PHASE3+ chip og EDS intercooler(gir ca 316hk/475nM) og kanskje etterhvert større turbo (da nærmer vi oss vell 350hk tenker jeg)

 

Var også så heldig at jeg fikk tak i 4-bolts bremseskiver (Vectra Turbo er 5bolts) fra tigerspeedparts.no så jeg slipper å selge DZ Exclusive felgene mine :)

dz.jpgdz1.jpg

(8,5x17)

 

Ellers så har bilen komplett sett med justerbare (kun stivhet) KONI, bilen i seg selv er senket ca 40mm, har også stabstang framme som skal på.

 

Noen bilder (bildene av når bilen er komplett er gamle! Så er noen detaljer som er skiftet på.. øyelokka er lakkerte, nye felger osv.):

vectra.jpg

vectra4.jpg

 

Å her er noen bilder fra prosjektet:

 

Den gamle slitne 2.0i 8v motoren...

gammelmotor.jpg

 

Den nye C20LET motoren...

nymotor.jpg

 

Delebilen..

delebil.jpg

 

"Hovedbilen"

hovedbil.jpg

 

Flere oppdateringer kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm..stili! skulle hatt motoren din :P

 

Vectra med calibra front? Syns du skal legge ut prosjekt!:)

 

Edit: du hadde jo det :hello:

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei motoren er ikke i enda, har god tid.. siden det er vinter og drittvær nå, vil jeg ikke bruke bilen noe uansett.. Så da er det like godt å ha god tid!

Hastverk er lastverk vettu :P

Men var oppe idag å skrudde av fjærbeina, fordelingskassen osv.. Så er klar til å hives i nå øyeblikk, bare flytte øve de gamle fjørbeina først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei motoren er ikke i enda, har god tid.. siden det er vinter og drittvær nå, vil jeg ikke bruke bilen noe uansett.. Så da er det like godt å ha god tid!

Hastverk er lastverk vettu :P

Men var oppe idag å skrudde av fjærbeina, fordelingskassen osv.. Så er klar til å hives i nå øyeblikk, bare flytte øve de gamle fjørbeina først!

oki..fekk motoren fra da? hvor holde du til?

02 Vw Golf TDI4-Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..fekk motoren fra da? hvor holde du til?

 

En kamerat importerer biler fra Sveits og tyskland og selger motorene, men jeg kjøpte en hel bil av han :)

Så dersom noen trenger motor/deler til Opel så er det bare å ta kontakt så fikser vi noe (Calibra/Vectra for det meste)

Holder til like utenfor Stavanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat importerer biler fra Sveits og tyskland og selger motorene, men jeg kjøpte en hel bil av han :)

Så dersom noen trenger motor/deler til Opel så er det bare å ta kontakt så fikser vi noe (Calibra/Vectra for det meste)

Holder til like utenfor Stavanger!

 

borderen har en calibra som han er ute ette c20let motor til.

fixer du det? :) pris på motor ca?

 

her er eit bilde av bilen hass.

HPIM2526.JPG

02 Vw Golf TDI4-Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil! :)

 

Prisen på C20LET er rundt 20-25.000kr alt etter kmstand! Så kommer girkasse i tillegg dersom de vil ha 6.trinns kasse (F28 ). Kan muligens fikse dette ja! Vet det er en calibra turbo inne nå, men tror kanskje den er reservert. Men han som henter bilene for "oss" er nede 1-2 ganger i måneden så vitt jeg husker. Så skal alltids klare å få tak i en til dere.. Send meg en pm dersom dere blir mer interessert

 

foresten.. motorene leveres selvfølgeligvis med komplett ledningsnett + hjernen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår