Stingah Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Hei Jeg skal bygge subkasse i morra, så finner jeg ikke hvilken størrelse jeg skal ha (hvor mange liter) Jeg har kjøpte meg 2 stk XS-L101P5S fra sony. Det er 10" med max 1100 w. http://www.sony.no/view/ShowProduct.action?product=XS-L101P5S&site=odw_no_NO&pageType=Overview&category=ICA+Subwoofers Er og litt usikker på hvor store mdf-ringene skal være. Har ikke tid til å vente på at jeg får elemtene med å bygge. Disse er i posten i morra. Ville helst bygge lukket, men blir kanskje for lite og dermed stygt. Så vil helst ha begge målene. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Vas står oppført til 34L, rundt 35L er nok greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Vas står oppført til 34L, rundt 35L er nok greit. ???..... kan du redgjøre litt for den tankegangen? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Vas står oppført til 34L, rundt 35L er nok greit. Det hørtes ikke helt riktig ut. Jeg fant ingen anbefallinger, og har ikke gjort noen simuleringer. Men ser en på andre suber f.eks Vega 12" har en vas oppi mot 90L Passe kasse er 60L porta og lukka fungerer fint med 33L (best med 45L) Så her ville jeg kjørt mindre lukka kasse, men stemmer virkelig 34 L vas og FS på 30Hz??? Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Så her ville jeg kjørt mindre lukka kasse, men stemmer virkelig 34 L vas og FS på 30Hz??? Det kan stemme, men da er ikke elementet særlig lettdrevent. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Det kan stemme, men da er ikke elementet særlig lettdrevent. Mvh Dag Johansen Sorry off topic - men hvorfor ikke? Sier ikke mot deg, bare ser dette som en god anledning til å lære litt! Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 HeiJeg skal bygge subkasse i morra, så finner jeg ikke hvilken størrelse jeg skal ha (hvor mange liter) Jeg har kjøpte meg 2 stk XS-L101P5S fra sony. Det er 10" med max 1100 w. Ville helst bygge lukket, men blir kanskje for lite og dermed stygt. Så vil helst ha begge målene. Ca. 25 liter lukket vil fungere bra på disse bassene. Ca. 35 liter bassrefleks vil også fungere, men parametrene tilsier at tett kasse vil fungere best. Og til slutt, de oppgitte følsomhetstallene stemmer ikke, 84db/1watt stemmer bedre. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 ok.. da går vi for 25 liter. :) takk Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg