Gå til innhold

startproblemer (igjen..)

Ranger emnet

Marfje

Anbefalte innlegg

heisann!

nå har jeg klart atter en gang og rote til noe. vasket vekk litt olje fra maifoilet( det under luftfilter boksen) brukte vann som randt ut av en 1,5l cola flaske rett på maifoilet. startet bilen etterpå og alt var bra.. kubbet den igjen , også en liten stund etter skulle jeg kjøre den vekk men, fikk ikke start på den. har ringt litt rundt til kompiser som har peiling på bil, men de kommer med at det kan være

coilen som har fått vann(heldte ikke i nærheten av den så tror ikke det er den)

eller vann i forgasseren(heldte heller ikke på denne så tror ikke det heller).en annen sa det kunne være fordeleren(åpnet den og så etter fuktighet. det var ikke noe anntydning til det). Hadde en liten brann i bilen her om dagen og. grillte litt på ledningen til lambda sonden etter som jeg forstod, kan det være en logisk løsning? jeg er rådvill her. skjønner ingenting. hvis noen har noen tips å meddele så er jeg evig takknemmelig

Mvh

Marfje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

>Var brannen i ledningene til lambdaen mellom lambdaen og kontakten til lambdaen, så kan du vel bare dra ut kontakta å se om du får start da. Den går uten lambda, men det er ikke sikkert du får start hvis det er kortslutning i ledningene ned til den. Er skaden før kontakta, så må du nok klippe opp strømpa å sjekke at det ikke er skade på ledningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funket som bare juling det.. rev ikke av ledningen.. virker som den bare trengte litt tid for å komme seg. men, no står jeg over et nytt problem. det lekker en del olje ned på maifoilet forsatt. har nettopp skiftet toppdekselpakningen, men det er jo en mulighet at det er den forsatt.den trenger bare å være i gang en liten stund så kommer det olje... ser ikke hvor det kommer fra. kan ta bilder i morgen.. det var foressten oljen som gjorde at det tok fyr og.. er risiko-sport å kjøre golf gitt :D

Mvh

Marfje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaaaaaa.. fikk no montert de med korrekt moment då.. (10nm) men, paknings limen er jo en annen sak.. vet jo ikke om det er noe bra greier..

Mvh

Marfje

må legge til at jeg har ved en annen anledning strammet på "feelingen".. det var kansje litt for hardt? har den bulket seg kansje då og trenger litt hammertime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være en mulighet til hvorfor den lekker olje då?

Edit: når jeg tenker over det.. så første gangen jeg skiftet den pakkningen så var ikke det noe paknings lim der. og det har bare vært problemer når jeg har brukt den limen.. skal stikke å hente meg en ny pakning i dag og montere den.. håper det funker da :) updater senere takker for hjelpen så langt!

Mvh

Marfje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaaaaaa.. fikk no montert de med korrekt moment då.. (10nm) men, paknings limen er jo en annen sak.. vet jo ikke om det er noe bra greier..

Mvh

Marfje

må legge til at jeg har ved en annen anledning strammet på "feelingen".. det var kansje litt for hardt? har den bulket seg kansje då og trenger litt hammertime?

Mulig, men jeg tror nok at paktningen ikke ligger riktigpå innsugsiden.. Kommer det mere enn oliedamp så ligger paktningen feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liten sjanse for at toppen din har sprukket hvis du ikke har andre problermer enn at det lekker olie. Da ville du fått problemer med kjølesystemet ditt. Vann i olia og vannet ville blitt borte og bilen ville kokt. Nei nå skal jeg ut og bytte skiver og calippere foran på Golf G60`n min. Jeg setter på passat skiver og callipere sånn at jeg kan få på 14" vinterdekk. Går ikke an å få på mindre enn 15" med G60 bremsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider