OleC Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Har 2,2 5er som tikker mye... hva skal jeg gjøre. bytter snart olje, men må få penger først... som dere skjønner er jeg ikke rik:):):D Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 peila olja?? nok olje på den? muligens du må stille ventilan,eller du kan prøve en engine flush i forbindelse med oljeskiftet;) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Sjekk at det er nok olje på den,og når du bytter putter du på esso ultron eller mobil 1. det liker audi motoren din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet April 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Originally posted by turbokano peila olja?? nok olje på den? muligens du må stille ventilan,eller du kan prøve en engine flush i forbindelse med oljeskiftet;) det er greit med olje... skal bytte olje til mobil 1 5w50... hva er engine flush? og hvordan stiller jeg ventilene,mye jobb? Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 trenger hjelp jeg også :( golfen min (1,8l forgasser) tikker ganske innimellom! bra med olje på motoren også..kanskje feil olje?? :rolleyes: eller er det noen "løftere" av no slag som er trege? deffekte? kjiipt med den "kaklinga" høres så skralt ut.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 vell er jo litt jobb å stille ventilen hvis ikke en har hjort det før,må shimse de opp. du som har tikking på golfen din,du bør å prøve en engine flush. har selv god erfaring med protec engine flush,se om dere kan få tak i den. ta boksen å hell den i olja,kjør BILEN SJIKKELI VARM. kjør den hardt til vifta går,dette for å få ut alt dritet i oljesystemet. så tapper du olja og skifter filter. så har på ny olje. er ikke alle biler det går på,på vw audi er det kjent problem. det skyldes rett å slett slitasje. er ventilløfteran som tikker,som regler bare når bilen er kald. min tikker når den er kald,men går over når den blir driftsvarm. annbefaler å prøve en enginflush først,ca 150 kr for en boks. du blir nok overraska å svart olja er når den kommer ut etterpå,men husk å tapp den med engang,så du får ut all olja når den er varm. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Originally posted by Brembo Sjekk at det er nok olje på den,og når du bytter putter du på esso ultron eller mobil 1. det liker audi motoren din er du gal mobil1 olje på den bilen???? bruk for al del ikke så tynn olje på den. har hatt samme motoren selv, lønner seg ikke, bortkastet penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Tikker den hele tiden eller bare noen minutter etter at du starter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Femmer`n til Audi har hydrauliske løftere, med andre ord ingen justering :) Grunnen til tikkingen er mest sansynlig at en eller flere av løfterne ikke klarer å holde oljetrykket (normalt at det tikker litt rett etter start, men det skal gi seg etter noen sekunder). Dersom det ikke hjelper å skifte olje, er det mulig at løfterne må byttes. Ikke så mye jobb, men det koster noen kroner... Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by coupe quattro er du gal mobil1 olje på den bilen???? bruk for al del ikke så tynn olje på den. har hatt samme motoren selv, lønner seg ikke, bortkastet penger. Har brukt det på mine egne audier det går VELDIG bra, og "tynn" olje hva mener du med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 NEI! :D Oljebasen har i prinsippet ikke noe med tykkelsen og gjøre! Syntetisk olje har etter hva jeg vet en gassbase og syntetiske tilsetninger og er 100%konstruert på labben! Mineral-olje har mineral-oljebase, eventuelt med en haug tilsetninger. Det er viskositeten som angir "tykkelesen", og en syntetisk olje tillater en lavere viskositet (tynnere) når den er kald, dette for å gi bedre kaldstartegenskaper, samtidig som den også vil kunne være tykkere når den er varm, noe som er viktig for å opprettholde styrken på oljefilmen og oljetrykk. Med andre ord er det bare positivt å bruke syntetolje. I betegnelsen 5W-50 angir 5W viskositeten ved 20 grader og 50 viskositeten ved 100 grader etter hva jeg kan huske. Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet April 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Originally posted by V Racing Femmer`n til Audi har hydrauliske løftere, med andre ord ingen justering :) Grunnen til tikkingen er mest sansynlig at en eller flere av løfterne ikke klarer å holde oljetrykket (normalt at det tikker litt rett etter start, men det skal gi seg etter noen sekunder). Dersom det ikke hjelper å skifte olje, er det mulig at løfterne må byttes. Ikke så mye jobb, men det koster noen kroner... tikker hele tiden... hvor mye koster det??? Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Originally posted by Ideal Syntetisk olje = Tynn olje Mineral olje = tykk olje HERREGUD!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivac Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Originally posted by OleC tikker hele tiden... hvor mye koster det??? Har selv samme problem. Du kan prøve å fylle på 10w 40 eller 15w40 olje for å sjekke om det hjelper. Om sommeren burde du dessuten kjøre på slik olje. Men om vinteren er jo 5w 40 olje bedre. (er iallefall slik på min bil, regner med at dette gjelder audi / vwgenerelt) Hvis ikke dette funker, må du skifte all løfterene, tror ikke det er mulig å finne ut HVEM løfter som tikker. Så alle må nok byttes. Hvis jeg ikke tar feil, så koster de rundt 100 - 150 per stykk. Så det finnes EN fordel med å ha et mindre antall ventiler .. hehe :) Siter Happiness .... in .... darkness .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shivac Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Originally posted by turbokano vell er jo litt jobb å stille ventilen hvis ikke en har hjort det før,må shimse de opp. du som har tikking på golfen din,du bør å prøve en engine flush. har selv god erfaring med protec engine flush,se om dere kan få tak i den. ta boksen å hell den i olja,kjør BILEN SJIKKELI VARM. kjør den hardt til vifta går,dette for å få ut alt dritet i oljesystemet. så tapper du olja og skifter filter. så har på ny olje. er ikke alle biler det går på,på vw audi er det kjent problem. det skyldes rett å slett slitasje. er ventilløfteran som tikker,som regler bare når bilen er kald. min tikker når den er kald,men går over når den blir driftsvarm. annbefaler å prøve en enginflush først,ca 150 kr for en boks. du blir nok overraska å svart olja er når den kommer ut etterpå,men husk å tapp den med engang,så du får ut all olja når den er varm. Hvor får man kjøpt slik "engineflush" ? .. Siter Happiness .... in .... darkness .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.