Sportsvagnen Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Hei alle! Her om dagen forsvant plutselig belysninga mi i dashbord og midtkonsoll (ved viftebetjeninga og sånn). Har sjekka sikringsskapet og det er i orden der, finner det litt vanskelig å tru at samtlige pærer har gått på en gang så lurer litt på hva det kan være. Trur kanskje det er dimmeren til lysa som er gåen, men har ikke utstyr til å få målt dette med her..noen som har no forslag på hva det kan være? Svar mottaes med stor takk!:) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Hei alle!Her om dagen forsvant plutselig belysninga mi i dashbord og midtkonsoll (ved viftebetjeninga og sånn). Har sjekka sikringsskapet og det er i orden der, finner det litt vanskelig å tru at samtlige pærer har gått på en gang så lurer litt på hva det kan være. Trur kanskje det er dimmeren til lysa som er gåen, men har ikke utstyr til å få målt dette med her..noen som har no forslag på hva det kan være? Svar mottaes med stor takk!:) Mista også lyset i dashbordet for 1 år siden eller no. sikringen er i orden, må være noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 bytt pærene bare.. burde virke Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Er det logisk at alle 3 pærene i dashbord, og alle i midtkonsollen har gått på en gang da?? alacocaina Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Meget mulig at reostaten er gåen! For dere som ikke veit hva det er så er det den dere justerer lysstyrken i dashbordet med. Røyk på min her tidligere, har ikke somlet meg til å få byttet den, så det enkleste er bare å konle over reostaten (da blir det full styrke på lysa, men men...) Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Også kallt dimmeren;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Også kallt dimmeren;) Jaja, men du kan nå sjekke den iaff! :thumb (Kaller'n for reostat på koblinsskjemaet! heyyou Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Er det logisk at alle 3 pærene i dashbord, og alle i midtkonsollen har gått på en gang da?? alacocaina det gjorde det hos meg =) hehe.... så måtte bytte =) sett gjerne inn 5watts pærer istede for de 2 watts pærene som står der fra før! med 5watts pærene kan du brukedimmen litt mer fornuftig også! :dj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Hehe ja...nå står jo dimmen på fullt hele tida, ellers ser jeg jo ingenting...vel og merke før alt blei borte:P Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Hehe ja...nå står jo dimmen på fullt hele tida, ellers ser jeg jo ingenting...vel og merke før alt blei borte:P Jeg hadde samme problemet: at allt av lys i dæshbord og instrumen ble borte.. da var det dimmeren som va gåen, jeg bytta den å det funka utmerket.. er bare å ta å koble ledningene på dimmeren sammen.. funker lysene da er det dimmeren som har gått.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SqEeCkY Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Samma skjedde faktisk meg for et par uker sia oxo... hadde tenkt å legge ut tråd om det, men noen kom meg i forkjøpet;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 min var dårlig når jeg kjøpte bilen.. bare pga. den hadde stått i samme stilling i alle år. jeg brukte den litt og så vips! funket den igjen Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Det samme skjedde med 142`n, men det begynte å virke når broren min kjørte i en diger dam :D da virket det, men ikke ryggelysene. Nå nettopp forsvant belysningen igjen, men da virket ryggelysene! :confused: hva kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Hehe! Aldri en gammal volvo uten personlighet;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Meget mulig at reostaten er gåen! For dere som ikke veit hva det er så er det den dere justerer lysstyrken i dashbordet med. Røyk på min her tidligere, har ikke somlet meg til å få byttet den, så det enkleste er bare å konle over reostaten (da blir det full styrke på lysa, men men...) min står på fullt. har lyst på sterkere pærer slik at jeg kan ha fullt lys i skumringen/opplyst vei og dimme lysene litt på landeveien.. og såklart fikse alle lysene slik at det går an å se noe.. noen som veit om man får kjøpt alle lyspærene til instrumentpanelet, midtkonsollen, lyset til askebegeret/gulvet bak, alle lysene til varmeapparat og askebeger foran med høyere effekt enn orginalt? ex. bytte ut alle 2w pærer med 3w og alle 3w med 5w? for eksempel. er jo egentlig bra lys i 240 når alle fungerer og blir veldig bra med litt ekstra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg