volvopiah Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Heisann!! har en 740 med en b230a oppi!! har et problem med at den plutseli stopper etter ei stund med kjøring, og blir frykteli tungstartet.. å så kommer den seg igjen.. hva kan være feil?? morph Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 dårlig batteri? hadde en lett mc som det samme skjedde med, og da driv vi å skifta alt mulig stæsj, men til slutt viste det seg bare at det var batteriet som var dårlig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Tipper på dynamo børstene. Hadde samme problem og da var dynamo børstene helt nedslitt. Plutselig daua den og jeg motte renne inntill siden og vente ei stond. Klarte å renne den i gang da. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvopiah Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 dårlig batteri? hadde en lett mc som det samme skjedde med, og da driv vi å skifta alt mulig stæsj, men til slutt viste det seg bare at det var batteriet som var dårlig.. veit ikke batteriet virker ok.. den starter fint når det er kaldt.. e liksom etter den har blit varm at den stopper opp heilt plutseli og blir litt tungstartet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bean Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 veit ikke batteriet virker ok.. den starter fint når det er kaldt.. e liksom etter den har blit varm at den stopper opp heilt plutseli og blir litt tungstartet Hvis jeg f.eks har spinni rundinger, eller gitt moderat med gass, og clutsjer for å bremse ned etc, stopper alltid bilen. Da kan det være jeg må vente 30 sek før jeg får den i gang etc. Mitt problem er vel kanskje at den får litt får mye bensin når jeg gasser på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvopiah Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Hvis jeg f.eks har spinni rundinger, eller gitt moderat med gass, og clutsjer for å bremse ned etc, stopper alltid bilen. Da kan det være jeg må vente 30 sek før jeg får den i gang etc. Mitt problem er vel kanskje at den får litt får mye bensin når jeg gasser på? hmm.. kan være noe sånt ja.. at den rett å slett får for mye bensin.. får se... men sku være rart.. har ikke skift bensinpumpa.. så den har nok levert like mye heile sitt liv, den ville nok levert mindre jo gamlere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoLinda Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Jeg har samme problemet på 740'n min.. men på min er det automatsjokken som er veldig klikk.. Får så mye bensin at den rett og slett kveler seg! Akkurat samme problemene som du beskriver her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ganske enkelt bare å sjekke pluggene om de er blaute da :) Er de det, så har du jo svaret ditt. "jager" motoren litt før den gir seg og mister effekt samtidig, så er det for LITE bensin.. :) Ganske vanlig når det fryser på i kulda, og man har noen edle dråper vann i systemet ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Kan være mye dritt i tanken sånn at det er tett, tav slangen på pumpa å kjør trykklyft inn i tanken så du får blåst bort all dritten i slangene Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 enda noen fra bodø :D heihei :) Kan være dynamoen som de sier (børstene). hadde samme problemet med mercedesen.. Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 satt litt på spissen, så skal vel ladelampa lyse dersom dynamoen ikke fungerer skikkelig? Og når den ikke fungerer, så henter bilen strøm fra batteriet til det er tomt.... og da skal du vel stregt tatt slite med å få starteren til å gå rundt ;) PS: Eleminering av Generator; sjekk stabiliteten på spenningen over batteriet når motoren går på 2000-2200rpm... den SKAL være over 14V. (regulatoren på dynamoen er nemlig på 14.4V) Er den ustabil, og litt lav på spenningen... prøv å bytt regulator. Koster deg 150 kroner.. og er gjort på sekunder :) Sålenge det er Bosch-dynamo da. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hadde lignende feil på min 240 med B230A motor... da dette skjedde var bilen klar for en liten service i garasjen, med bytte av bensin-filter, plugger, rotor, fordeler, plugg-ledninger, rengjøre/rense forgasser og ny membran/pakning... etter dette, god som gull! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg