Gå til innhold

Montere høytalere i mazda 323, hvordan?!

Ranger emnet

Solberg-

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt meg disse fronthøytalerne:

P152SS.jpg

Jeg er helt blank på bilstereo så trenger veldig hjelp her. Jeg må først og fremst skjære ut passende hull i dørene. Men hva så? Har ikke tenkt å bygge en "kasse" i døra der. Kan jo ikke bare sette høytaleren rett inn og vips..hehe

Må vel ha no asfaltduk eller annen slags duk/teppe innenpå? Det trengs sikkert mye annet også, men som sagt, er helt grønn altså..

kjempefint om noen kunne hjelpe meg eller finne en link der dette er bra forklart! :)

På forhånd takk!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har akkurat kjøpt meg disse fronthøytalerne:

P152SS.jpg

Jeg er helt blank på bilstereo så trenger veldig hjelp her. Jeg må først og fremst skjære ut passende hull i dørene. Men hva så? Har ikke tenkt å bygge en "kasse" i døra der. Kan jo ikke bare sette høytaleren rett inn og vips..hehe

Må vel ha no asfaltduk eller annen slags duk/teppe innenpå? Det trengs sikkert mye annet også, men som sagt, er helt grønn altså..

kjempefint om noen kunne hjelpe meg eller finne en link der dette er bra forklart! :)

På forhånd takk!

For best lyd - holde lyden mest mulig inni bilen din må hele døra trekkes med dempematriale...

Men det fungerer bra bare å kutte hull og montere opp...

I bilen min er det riktignok hull der fra før av, men har ikke gjort noe bak, bare puttet høytallerene rett i døra... Og det fungerer det...

Du kan jo prøve ut dette først, og er du ikke fornøyd med lyden er det bare å ta av dekselet på døra og dempe i vei...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For best lyd - holde lyden mest mulig inni bilen din må hele døra trekkes med dempematriale...

Men det fungerer bra bare å kutte hull og montere opp...

I bilen min er det riktignok hull der fra før av, men har ikke gjort noe bak, bare puttet høytallerene rett i døra... Og det fungerer det...

Du kan jo prøve ut dette først, og er du ikke fornøyd med lyden er det bare å ta av dekselet på døra og dempe i vei...

hmm..ja...det jeg har gjort nå er å kutte hull og satt den inn, ikkno mer en det..Skal nok ha i noe dempemateriale senere tenker jeg..takk for tipset! ;)

hva anbefaler du av dempemateriale?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..ja...det jeg har gjort nå er å kutte hull og satt den inn, ikkno mer en det..Skal nok ha i noe dempemateriale senere tenker jeg..takk for tipset! ;)

hva anbefaler du av dempemateriale?

Jeg har aldri vært borti noe, men er jo bare å titte gjennom noen tråder her om bilstereo og se hva de andre bruker...

Vet han med sub-guiden brukte noe i bagasjen sin som jeg mener å ha sett flere andre bruke også...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider