Gå til innhold

Felger og stabstag

Ranger emnet


Destro85

Anbefalte innlegg

Stabstag er ikke det første du bør investere i...dette hjelper mest når alle andre delene i understellet er oppgradert, da vil et stabstag fungere som prikken over i'en... Ville nok gått for et enkelt 20-30mm senkesett om jeg var deg, (for å stive opp mer enn for looken), gjerne kombinert med noen stivere/kortere dempere. Nye foringer i forstillingen hjelper også på.

Når det er sagt ble min MYE mer stabil når jeg gikk fra sommerdekk på 14" felg til piggfrie vinterdekk (Nokian RSi) i 185/55-15....så om du etterhvert smeller til med 16" eller 17" med lite gummi på vil nok det også dempe sjarkfølelsen....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ann er senket 40 40 med orginalt volvo senkesett.. men d er isje mye klaring.. men hvis du har 45 i profil på 17" så blir d ennå dårligere klaring en hvis du har 40.. 205 40 17" er perfekt.. er mi mening.. men den henger så ei hore på veien..

Opel Zafira Opc 2008 Mod

Audi A4 2000 1.8T Mod

Død 460 Turbo 92 mod.

Go Fast Or Go Home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Min 460 er senket med 40mm senkefjærer fra E-18 motorsenter og 7x17 TSW ET-40 med 215/45-17 - Må kappe/valse hjulbuene bak for å unngå subb og når en har maks rattutslag og rygger, så subber det i innerskjermer foran. Gummien ligger godt opp forbi skjermkanten bak - ser nice ut og ligger på veien som et f...f....hår. Nå står det 165/bigtime-14 på vinterhjula, så bilder er ikke helt tilgjengelige, men det kommer senere på signaturen min. NB! 215/45-17 har noe stor rulleomkrets, så neste dekksett blir 205/40-17 som nok blir enda hardere og villere å kjøre på. Senkesettet er forholdsvist stivt, så hjula vandrer ikke veldig mye. Med ET40 på disse hjula så har jeg ca 1 cm fra gummien og ut til karosseri, drar du til med ET38 eller 35 vil større modifikasjoner være nødvendig (eksempelvis fjerning av innerskjermer av plast, men da blir det jo også litt lettere :-)). Baksjermene har en naturlig tendens til å ruste VELDIG, så en modifikasjon av disse er jo uansett et lite must...

-97 Mercedes C180

-10 Honda Insight Hybrid
-03 Land Rover Freelander 1,8 S
-78 Porsche 911SC 3,0
-65 Porsche 911 3,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår