Fab Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Jeg har bestilt disse elementene, og får de til lørdag. Lurer derfor hvordan jeg må koble disse for å laste forst. i 2 ohm, eller må jeg kjøpe 2x4ohm versjonen? Takker for svar. Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 med 2x2 ohm, har du vel enten 4ohm el 1ohm som mulighet mener jeg og huske. seriekoble de til 4ohm, el paralell koble de til 2ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpontaN520i Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 kommer an på forsterkeren, vis du har en kraftig nok forsterker til og kjøre de i 4ohm så kjører du de i 4 ohm, bedre lyd vettuh Siter SO LONG 520i RIP Fiesta Vectra A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Med 2 stk 2x2ohm, trur jeg nok heller belastninga/motstand blir 0,5 elle 2 ohm :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Med 2 stk 2x2ohm, trur jeg nok heller belastninga/motstand blir 0,5 elle 2 ohm :D correct me if I'm wrong.. men kan man ikke bare paralellkoble 2+2Ohm'ene på hvert element og så seriekoble disse (elementene) igjen? (2 x 2 Ohm =paralell=> 1 Ohm ) x 2 =serie= 2 Ohm? For da får man først 1 Ohm ved å paralellkoble hvert enkelt element.. Men når man seriekobler to element på 1 Ohm så får man vel 2 Ohm... Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Råne har rett! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 har ikke begge rett igunn..? For den KAN selvsagt kjøres som 0,5 Ohm (2 x 2 Ohm i paralell og så 2 slike i paralell igjen).. Men den KAN vel også kjøres som 2 Ohm ved å kombinere seriekobling og paralellkobling som jeg (prøvde å) forklare.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 For å si det på en forståelig måte!! Man kobler alle plusser ilag på hvært element, samme med minus. Deretter koble sammen alt av pluss, så minus!! Da får du en last på 0,5 ohm med (2x2ohms element) 2x4 ohms element får du en last på 1 ohm.. Ren monoblokk vel å merke(trur jeg) Kjører du pluss over til minus i disse tilfellene som jeg beskrev, vil du da få en last på: 2 ohm(2x2ohms element) og 4 ohm(2x4ohms element) Håper dette er lettere å forstå for dem som ikke er inne på paralell/brokobling!! Rett meg hvis jeg tar feil!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 correct me if I'm wrong.. men kan man ikke bare paralellkoble 2+2Ohm'ene på hvert element og så seriekoble disse (elementene) igjen? (2 x 2 Ohm =paralell=> 1 Ohm ) x 2 =serie= 2 Ohm? For da får man først 1 Ohm ved å paralellkoble hvert enkelt element.. Men når man seriekobler to element på 1 Ohm så får man vel 2 Ohm... Bra forklart! Enkelt... :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 vel.. å forklare det enkelt var det vel råne som gjorde.. Men er ikke dette korrekt forresten? kan veø få 2 Ohm på den måten jeg forklarte..? eller? Bare for å være sikker på at jeg ikke driver med vranglære.. For DET er en annen aldri sååå kuul person som tydligvis har tatt på seg.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fab Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Flott, jeg ønsker å laste forsterkeren i 2 ohm. Så ville sikre meg at dette er mulig. Takk så mye for svar. Hvis noen kunne tatt seg tid til å illustrere hvordan jeg skal koble, helt enkelt, hadde jeg satt stor pris på det. Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Flott, jeg ønsker å laste forsterkeren i 2 ohm. Så ville sikre meg at dette er mulig. Takk så mye for svar. Hvis noen kunne tatt seg tid til å illustrere hvordan jeg skal koble, helt enkelt, hadde jeg satt stor pris på det. Denne er fin... :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 lohelle, selvfølgelig har du helt rett. :) ikke noe problem å få totalt 2 ohm last her på de måten du nevnte det. koble hvert av elementene til for eks 1 ohm, deretter kobles elementene i serie, og du er på 2 ohm totalt. du kan også koble hvert av elementene til 4 ohm, og deretter koble elementene i parallell og komme ned til 2 ohm igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Denne er fin... :thumb og jeg sier det nok en gang... at ikke bilradiospes har klart å rette det opp på snarart ett halvt år (som jeg har sett i allefall) overasker meg... alacocaina de 2 nederste bildene er byttet om. det er den koblingen i mitten som er serie, ikke den nederste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
505v6 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 og jeg sier det nok en gang... at ikke bilradiospes har klart å rette det opp på snarart ett halvt år (som jeg har sett i allefall) overasker meg... alacocaina de 2 nederste bildene er byttet om. det er den koblingen i mitten som er serie, ikke den nederste. Nemmen!! Har du sett!!! :hammer Den har jeg faktisk ikke reflektert over før!! :fire: Det er litt slapt gjort det der ja...:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg