Gå til innhold

"klakk" lyd når han svinger..

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

Det er veldig enkelt og finne ut av.

 

Hvis en bærekule eller ett endeledd er så gåent at du kan høre at det glepper over er det bare å jekke opp bilen, "riste" litt på hjulet og vips er lyden lokalisert til riktig kule.

 

Nå er det det sånn at lyden rimelig sikkert kommer ifra fjærbeinslageret.

 

Hadde det vert en kule hadde lyden kommet fram i homper o.l. og ikke når man svinger. Med fjærbeinslageret er det i utgangspunktet motsatt.

 

Lyden burde komme frem like godt uansett om bilen kjører eller står stille.

Så da er det bare å få med seg en som kan lytte seg frem til hvor lyden kommer fra mens en annen vrir på rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har klakke lyder hele tiden hvis jeg bare triller men ikke når jeg gasser elr bremser

 

sorry at jeg henger meg på denna tråden azz

 

Det høres ut som du har veldig gåene foringer i bærebruene. Mest sansynlig den bakre.

 

Nå du triller får den vibrasjoner som gjør at godset i bærebrua slår borti godset på traversen.

 

Ved gassing eller bremsing vil motor eller bremsekraften skyve gods mot gods, og så lenge det ligger mot hverandre lager det ikke lyd. slipper du da opp vil de ikke lengre hvere en kraft som presser delene sammen og da kan det begyne og klakke på grunn av vibrasjonene igjen.

 

Et tips er å dra på håndbrekket. Sett bilen i 1.gir og ta ut og inn clutchen for å rugge på bilen. da skal du klare å provosere frem klakkingen.

Det skal også fungere i revers.

 

Får du noen til å se på hjulene når du rugger vil du se at hjulene flytter seg mens karosseriet står litt igjen.

 

Det kan også være ett motorfeste, men det er mindre sansynilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår