maaa Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Kansje en mega stor Off Topic det her, men fant det her en plass på nett engang i tia: MOTORBYTTE I OPEL KADETT-C: Vi og våre fabrikker kan kun anbefale eventuelle endringer dersom biltypen fra fabrikken kunne leveres i den versjon De ønsker å endre Deres bil til. Dette skyldes at det påhviler en bilfabrikk et stort ansvar ved utvikling og produksjon av biler, noe som medfører gjennomføring av betydelige prøveprogrammer innen en konstruksjon er endelig godkjent på ansvarlig hold. Dette er også av stor betydning for å sikre at bilene oppfyller de gjeldende nasjonale legale krav. Videre er det viktig at biler som finnes i bruk bibeholder den tekniske standard som fra nytt var innebygget i bilen. Dette oppnås ved at det ved reparasjoner benyttes fabrikkgodkjente katalogførte reservedelen som er tilgjengelig ved hjelp av bilens identifikasjon (chassisnummer). Ved å endre en bils tekniske spesifikasjoner vil denne automatiske sikkerhet forstyrres - særlig den for neste eventuelle eier av bilen. På basis av ovenstående og det ansvar vi føler vil De sikkert forstå at vi kun kan anbefale begrensede endringer på våre produkter. Opel Kadett-C ble fra fabrikk levert med 1,0 - 1,2 ltr. motor fra 40 - 60 HK DIN og 1,6 ltr. motor på 75 HK DIN. Biler med 1,6 ltr. motor hadde kraftigere forfjærer og forstillingsdetaljer enn de med 1,0- 1,2 ltr. motor og 15 mm tykk krengningsstabilisator bak og kraftigere bakaksel. Videre skal nevnes at biler med 1,6S motor hadde følgende dimensjoner i bremsesystemet (de med 1,0-1,2 ltr. motor i parentes) bremsetromler bak Ø 230 mm (Ø 200 mm), hjulsylindere bak 19,05 (Ø 15,87 mm), hovedsylinder Ø 20,64 mm (Ø 19,05 mm), bremseskiver foran Ø 244 mm (Ø 234 mm eller tromler Ø 200 mm), bremsecalipere foran Ø 48 mm (Ø 48 mm eller hjulsylindere med Ø 23,81 på de med bremsetromler). Komplett karosseri for biler med 1,6 ltr motor har annet reservedelsnummer enn karosseri for de med 1,0 - 1,2 ltr. motor. En årsak til endringen i reservedelsnummeret er at tverr-avstiveren i forkant av de fremre rammevanger er endret på biler med 1,6 ltr. motor. Videre kan nevnes at Kadett-C-Coupe ble levert fra fabrikk med 1,9E, 2,OE og 2,OEHmotor, modellbetegnelsen GT/E eller Rallyé. GT/E og Rallyé hadde samme bremsespesifikasjoner som Kadett-C med 1,6S motor, men andre for- og bakfjærer, gasstrykkstøtdempere og HR-dekk. De forstillingsdeler som er forskjellige for Kadett 1,2S og 1,6S er: *Forstillingstravers *Styrespindel *Nedre bærearm *Fjærer *Styrestag *Støtdempere Når det gjelder tverravstiveren i forkant av fremre rammevanger så er det kun festet for radiatoren som er forskjellig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 jaja, får montere motor og 2.2 bremser og droppe resten da.. men sånne størrelser osv vet de vel om på biltilsynet så er vel umulig å jukse seg gjennom kontroll med noe sånt? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 biltilsynet vet ikke en dritt dem, du må framlegge dokumentasjon selv, å få et opel verksted til å skrive under på at du har brukt rett deler, så på tilsynet så når dem har sett på bilen sender dem anbefaling om godkjenning til et annet sted, å da er det bare å leve i håpet :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 hoff, nesten så ja barae kaster håpet istedenfor :) litt surt at det blir ei uke med skruing foran hver eukontroll fremover og! må skifte motor,gir,mellomaksel,radiator og bakaksel for hver eu ;) kommer vel neppe gjennom eu med sveisa bakaksel? Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 men hvem **** bestemte den dritten om at man må ha 1600 understell? greit nok å skifte fjører, stabstag og bremser.. men kan ikke skjønne resten er så farlig så lenge foringer og alt er som det skal.. :( norge sucks! Har idag laget mal til motorfester som skal sveises løpet av uka.. og hentet girkasse og mellomaksel! monterte også clutch og girkasse.. bilder ble det lite av egentlig, men hvem av dere vil se en 20år gammel girkasse og en aksel? :P Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Men da da må man ha kjente på opel da som kan si at du har 1600 understell når du har 1200? Det kan jo bli et problem? Motor driver du på nå opeldug? :S Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Men da da må man ha kjente på opel da som kan si at du har 1600 understell når du har 1200? Det kan jo bli et problem? Motor driver du på nå opeldug? :S hvilken motor mener du? b21et.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 hvilken motor mener du? b21et.. b21et ja. Ser den står til salgs. Har du andre planer her nå da? Eller følger jeg ikke godt nok med? :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 den var egentlig til salgs for har på en måte ikke plass til den i motor rommet, men får jo ordna det nå.. så pga lite folk intr i den er jeg i full gang med motorfester! så har ikke andre planer nei! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 hadd nå greie hjul men bytta dæm bort i revolution felga som e ska ha på kadettn.. e bilde av dæm på linken oppom! men send me msn adr di da? så ska e send bilde av et par felga som e t salgs i Rindaln! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 rekord_racing@hotmail.com Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Funnet ut av det om du skal retstille motoren og om du trenger adapter? :) Blir det volvo bakakaksel? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ska ikke rettstille motoren nei.. hvilket adapter snakker du om? :S blir 1200 bakaksel!! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ska ikke rettstille motoren nei.. hvilket adapter snakker du om? :S blir 1200 bakaksel!! Hehe. Husker ikke hva det for noe sjøl. Glem det Hold oss oppdatert på hva som skjer og hva som passer og ikke passer. ;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 må kappe en del forover da for å få intercoolern på plass.. men avhenger vel av størrelse! eller må girkassen moddes en god del på toppen!ellers så er det ganske greit alt! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.