wunderbaum Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Heisann.. Har en b230ft 97 model. Her om dagen bytta jeg til a kam i den og la merke til at pluggene var veldig hvite. Sjekka i boka og det skulle være et tegn på enten; for høy varme verdi på pluggen, for lite bensin eller for lavt oktanantall. Kjører på ca 0,5 i trykk for tia så jeg bruker 95, tror neppe det er pluggene for de er til den motoren. Da gjenstår det for lite suppe, men burde ikke lambda'n kompasert hvis jeg kjørte for tynn blanding. Hadde det hjulpet og kjøpt progresiv btr? Isåfall hvor får jeg tak i en rimelig og bra en? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 prøv 98 en tur..? skal ikke være nødvendig med prog. btr. i en orginal ft nei.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 den er jo ikke helt orginal, er chipa, filter 3'' anlegg a kam. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 BTR :thumb Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Erstattet de orginale pluggene fra NGK(BPR6E) med plugger med lavere varmeverdi (BPR7ES). Er dette riktig? Hvilke varmeverdi bør jeg ha på en lett trimmet 230ft? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Erstattet de orginale pluggene fra NGK(BPR6E) med plugger med lavere varmeverdi (BPR7ES). Er dette riktig? Hvilke varmeverdi bør jeg ha på en lett trimmet 230ft? jeg kjører 7... Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Med ft motor eller V8? Bare lurer siden du kaller deg 240 V8 POWER. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Med ft motor eller V8? Bare lurer siden du kaller deg 240 V8 POWER. hehe med ft... hadde en drøm om v8 en gang i tiden når jeg regga meg her.. :biker Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Oki :tannløs Hehe hadde en drøm om v8 jeg og en gang men slo det fra meg tilslutt. Etter å ha prøvekjørt bil med trimma 305 motor er jeg igrunn glad for det. Gikk ikke akkurat bra med tanke på motorstørrelsen. Tilbake til pluggen. 7 funker bra, god farge på den? Var redd for å brenne hull i stemple når jeg så fargen på pluggen.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 risser opp i en gammel tråd her j... merka du noe særlig forskjell på bytte til A kam? regner med at du bytta fra T til A kam? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 har a-kam i min fk. og du verden for en forskjell :D (ihvertfall kombinert med T3/04, chip og 3") drar FRA 3000rpm i stedet for OPP TIL 3000rpm :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 hmm.. skal bli spennende å se hvordan volvo 780'en vil dra med nye motoren :-) B230FT, Mahlestempler, 13mm råder, vx3 kam, grønne spridere, alt i motoren er byttet.. totalrenovert.. Samt den har btr'en :-) bare ET sprut, men.. fungerer vel greit det også, men vil vel bruke mer bensin enn FT. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Om jeg merka forskjell ja. Det er merkbar forskjell på motoren hvis du bytter fra t til a.. Den drar mye lengre og er mye sterkere på toppen. Mista såklart litt fra bunn men den er ikke svak på lavt turtall.. Vil anbefale a kam. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.