Gå til innhold

Service Smart Roadster


Hoggen

Anbefalte innlegg

Hei noen som veit sånn ca pris på service??Når jeg starter bilen så kommer det fram en fastnøkkel og det er vell tegn på at bilen skulle vært inne en liten tur,hehe..Men bilen har ikke gått 10.000 en gang da!!Da blir det vell bare oljeskift og evt noen filtere kanskje!?!

 

Også en ting til gutter!!Hvor mye betaler dere for foskikring?Jeg har forsikring i vesta og betaler over 12.000 i året!Har hørt at det er noen som kun har 5-6tusen i året.Jeg har vært kunde i vesta i over 4 år og har fått en del bonus også..Takker for svar hvis noen har ett tips til andre selskap kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, da er det på tide med service! Hvis man trykker 2 ganger kjapt på den store knappen over, så kan du få opp antall kilometer til neste service. Ellers står det klart i boka hva hver enkelt service innebærer. A eller B service. De har masse info om disse på theroadster nettsia også.

 

Selv har jeg rundt 6000,- lapper i forsikring i året på bilen, men mener å huske at jeg sjekka kalkulatoren til gjensidige og fikk bilen ned i 4000,- der. Skal ta en runde med IF som jeg bruker nå, får å se om jeg kan få pressa prisen til samme nivå..

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 servicer på min bil, en på 1300 og en på 1700 inkl noe olje og oljefilter..

Når det gjelder forsikring har jeg vært lur og satt den på mor, medmeg som hovedbruker, full kasko. på 50000km i året betaler jeg ca 6500kr :)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ikke 4000 i året en gang (full bonus). Har samlet bilene i Terra.

 

Lurer litt på service: Jeg importerte bilen, men det var ikke med servicehefte. Hvor finner jeg oversikt over serviceintervall og hva servicene innebærer? Sjekket theroadster.com men fant ikke noe der i farten. Alt i instruksjonsboka mi står på tysk også. Skjønner det meste, men det hadde vært greit å kunne sett en utgave på et språk jeg behersker bedre. Finnes det noe på nett?

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min kjærre oxo er importer og jeg derfor sitter med en tysk service bok, bestilte jeg like godt en engelsk en! Skal vel alltids klare å gi deg kopi av noen sider den dagen jeg får surra meg til å hente den hos BoS! Blir vel snart det, siden jeg må inn å få fixa vannlekasja... Er forresten en produksjonsfeil, så sjekk deres egene biler!!

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min kjærre oxo er importer og jeg derfor sitter med en tysk service bok, bestilte jeg like godt en engelsk en! Skal vel alltids klare å gi deg kopi av noen sider den dagen jeg får surra meg til å hente den hos BoS! Blir vel snart det, siden jeg må inn å få fixa vannlekasja... Er forresten en produksjonsfeil, så sjekk deres egene biler!!

 

Hvor lekker det hos deg? Får man fikset det selv om garantien er løpt ut for 3mnd siden??

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker ved drenerings kanalene til soft-topen (og hard-top) på hver side bak der de møter en liten trakt. du ser det bak railene som soft-topen går ned i! Gjerne greit å bruke lommelykt! Hvis dette var klønete forklart for du sende meg mailen din, så skal jeg sende deg bilder som viser det tydlig..

 

Bare vi får opp en egen side, så kan vi jo gjøre som theroadster gutta og ha en egen greie for tekniske ting, med bilder og beskrivelse av hvordan ting gjøret!! Noe jeg virkelig ser frem til at vi får ordna.

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker ved drenerings kanalene til soft-topen (og hard-top) på hver side bak der de møter en liten trakt. du ser det bak railene som soft-topen går ned i! Gjerne greit å bruke lommelykt! Hvis dette var klønete forklart for du sende meg mailen din, så skal jeg sende deg bilder som viser det tydlig..

 

Bare vi får opp en egen side, så kan vi jo gjøre som theroadster gutta og ha en egen greie for tekniske ting, med bilder og beskrivelse av hvordan ting gjøret!! Noe jeg virkelig ser frem til at vi får ordna.

 

Er det bak setene det blir vått da?? Jeg har forresten kun hardtop.

 

Har foreløpig kun merket at hvis jeg spyler bilen så kommer det dråper i skøyten til hardtop delene. Altså mellom dem. Sånn at det omtrent drypper inn i tenningslåsen. Hurra.

 

Når du sier produksjonsfeil, vil ikke det si at det skal forbedres gratis selv om garanti er utløpt?

 

Ja en smartside er et must. Er den langt unna??

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er det fabrikasjonsfeil har du rettigheter, en to år gammel bil skal IKKE lekke. Mener du har rettigheter til bilen er 5 år! Det samme bør gjelde airconrør..

 

Har ringt og hørt med både tyskland (Smartcenter berlin) og da var det plutselig riktig at alt skulle de selvfølgelig fikse gratis! (i starten var det ikke snakk om)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er det fabrikasjonsfeil har du rettigheter, en to år gammel bil skal IKKE lekke. Mener du har rettigheter til bilen er 5 år! Det samme bør gjelde airconrør..

 

Har ringt og hørt med både tyskland (Smartcenter berlin) og da var det plutselig riktig at alt skulle de selvfølgelig fikse gratis! (i starten var det ikke snakk om)

 

Ok

Hvordan går man fram da. Dette er jo noe som Mercedes verkstedene rundt om i landet må gjøre, men dem gjør neppe noe som helst før at dem har fått bekreftet at dem får dekket det selv.

Dette er vel noe Autostern må offentligjøre først??

 

Hvor blir det vått inni hos deg poztmanpat da??

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, boys...

Det er jeg som er treg med å få ordnet greia. Beklager... Zlinky står for utformingen, og har allerede satt i gang med arbeidet.

Jeg skal få ut finger'n fort som f...

:eek:

 

By the way... Serviceintervaller finner dere her: http://www.evilution.co.uk/service.htm

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det vått inni hos deg poztmanpat da??

 

Dra frem setene og stikk hånda under gulvmatta der! (Er en skjøt der!) Hos meg var det virkelig mye vann :( Og ikke letteste lekasjen og merke heller. Jeg fikk først mistanke pga. mye dogg på vinduene og så kom jeg på at tintman og theroadster sia hadde skrevet noe om vann bak sete!!!

 

Nå venter jeg bare på at BoS skal ringe og gi meg time... noe som sikkert ikke skjer!! så må vel mase på Ole Martin.

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår