smo Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Hei, Har en '00 Passat 115hk pd, m/box. Hvilke andre måter kan jeg rimelig hente ut mer effekt av motoren? - Effektannlegg? - Luftfilter (vet lite om dette). Siter VAG 4ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Spurte Anders Carlsson på ACE Competition om dette (til min Polo 1,4 TDI PD) Han bytter aldri luftfilter på vanlige gatebiler. Hans tester viser at standardfilteret gir like mye effekt som et trimfilter bare det er rent og byttes ofte. I visse tilfeller ga K&N mindre effekt enn standardfilteret. Han opplyste om at f.eks gamle typen A4 ble levert fra Audi med samme filter og filterboks fra 1,6 opp til RS4(!) og at originalfilteret dermed gir nok luft. Anders mente også at det er relativt lite å hente på å bytte eksos på de effektive moderne dieslene, fordi de har så lav eksostemperatur. Noen som har andre erfaringer? Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smo Skrevet April 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Takk for fyldig svar. Antok og håpet at dette var svaret. Siter VAG 4ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Kid-A, mener Rune D monterte Ferrita på sin A4 1,9 og gjorde noen uvitenskapelige målinger før og etter. Han kom frem til at eksos hjalp mer enn chip på den bilen. Selv var jeg en stund inne på tanken om å gjøre en 'mufflerctomy' slik de gjør i USA - rett rør uten dempere fra turboen og bakover. Min onkel hadde dette på sin Sharan, og den gikk godt men lyden var enda gruffere enn vanlig :D Glemte å nevne at min MAF ga opp etter et par tusen km med K&N filter. Kan være tilfeldig, men jeg tror ikke det... Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Å bytte eksos\filter på nyere biler gir dårligere effekt faktisk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Viktig at elektronikken matches hvis man åsså bytter filter og/eller eksos, ellers kan man tape effekt! Kanskje Rune D's chip ikke matchet Ferrita-anlegget? Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Ta bort boksen og få en remap av ecu. Stooor forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Interessant det du skriver om filtere, jeg er av samme oppfatning. Bomullsvev-type filter har veldig lav motstand når de er nye, men mister raskt flow etterhvert som de blir skitne. Føles bra når du bytter fra skittent org filter til helt nytt bomullsfilter :) Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg