Margarus Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 hei har muligheten til og kjøpe meg ett helt nytt " Exide Maxxima 900 deep cycle " batteri til bilen min. dette pga mitt orginale gammle 65ah batteri har tatt kvelden for andre gang nå. det tapper seg ut med en gang. samt lys etc blinker nor subben dunker og spillren kutter seg av og på nor jeg bimmer eller tar på fjern lys. det er tegn på at det er mangel på strøm trenger da ett stabilt batteri som tåler litt bank kan dette holde for meg Exide Maxxima 900 Deep Cycle tenker på AH noen som vet hvormange ah det er på ? stereo består av caliber 4x75W RMS den driver 2 10" subber som er parralell koblet og videre brokoblet på amp 2 6x9 på 2 andre kanalene skikkelig caliber kabel kit. jvc mp3 spiller 2 diskanter framme. det jeg trenger er rett å slett ett batteri som kan levere denne strømmen jeg trenger så jeg slipper flere morgnere jeg skal på jobb og batt er flatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Det holder i bøtter og spann. Bare oppgrader originalkablene fra dynamo til batteri, dynamo - jord og batteri - jord i tillegg så skulle du ha gode strømressurser for dette og mer til ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Det holder i bøtter og spann.Bare oppgrader originalkablene fra dynamo til batteri, dynamo - jord og batteri - jord i tillegg så skulle du ha gode strømressurser for dette og mer til ;) ok tusen takk for hjelp og raskt svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mombasa Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Litt off topic, men: Hvis man har plus og minus kabel heelt fra batteriet fremme og bak, er det noe poeng i å bytte batteri til jord kabel da? Siter Audi ftw! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Litt off topic, men: Hvis man har plus og minus kabel heelt fra batteriet fremme og bak, er det noe poeng i å bytte batteri til jord kabel da? Nei... Men man skal vel helst unngå å trekke egen jord-kabel bak til forsterker da jord finnes overalt i bilen. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mombasa Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Nei... Men man skal vel helst unngå å trekke egen jord-kabel bak til forsterker da jord finnes overalt i bilen. Man oppnår jo best resultat ved å bruke pluss og minus hele veien.... spenningstap osv... Siter Audi ftw! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Man oppnår jo best resultat ved å bruke pluss og minus hele veien....spenningstap osv... Oppnår nok IKKE best resultat ved å bruke minus fra batteriet til forsterker. Jord skal være så kort som mulig. BTW: Han mente jord fra batteri til chassis. Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 slik er det oss meg Plusskabel: BAtteri pluss------(sikring)----->forsterker plus Jordings: forsterker------>chassis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Man oppnår jo best resultat ved å bruke pluss og minus hele veien....spenningstap osv... så hva er da totalt tykkest, jordingskabelen din frem til batteriet, eller alt metallet på bilen? ;) å koble til chassi vil faktisk gi mindre spenningstap om det er gode jordforbindelser i hele bilen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 slik er det oss meg Plusskabel: BAtteri pluss------(sikring)----->forsterker plus Jordings: forsterker------>chassis større kabel batteri-------------chassi ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 ok skal se hva jeg kan fixe ned og montere større kabel fra batteri til chassis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 så hva er da totalt tykkest, jordingskabelen din frem til batteriet, eller alt metallet på bilen? ;) å koble til chassi vil faktisk gi mindre spenningstap om det er gode jordforbindelser i hele bilen. :) Eneste problemet her er spenningsforskjeller i chassiet, som kommer at at alt i bilen er jordet i chassiet, så når man f.eks. bremser, så benytter bremselysene seg av chassiet som jord de og.. Som følge av spenningsforskjeller, blir det potensialforskjell for jord til forsterker og jord til spiller, noe som igjen avler støy.. Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg