power Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 en 97 mod astra 1,6i 16v bilen går på tre sylyndere den fjerde er det gnist til men ikke noe liv ellers nei hva kan vere galt tru noe med bensindyser eller noe Siter 98 volvo v70 t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 På disse motorene er det ett problem med toppene. Mulig du har en/flere ventiler som ikke går opp/ned som dem skal. Du bør iallfall prøve med en kompresjonstest. Den vil gi svar på om det er det som er feil. Det behøver selvfølgelig ikke være toppen, men på disse motorene er de en stor svakhet. En måte å unngå dette problemet med disse motorene er å kjøre den varm innimellom. Da får du kvittet deg med en del avleiringer som skaper disse problemene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
power Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 jada nå har jeg prøvd komptest på bilen sylynder 1 ok 2ok 3ern så blåser det ut igjennom 4ern null komp og setter jeg den i 4ern så blåser den ut i 3 ern er dette toppakningen eller sprekk i toppen? :fire: Siter 98 volvo v70 t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 jada nå har jeg prøvd komptest på bilen sylynder 1 ok 2ok 3ern så blåser det ut igjennom 4ern null komp og setter jeg den i 4ern så blåser den ut i 3 ern er dette toppakningen eller sprekk i toppen? :fire: Brent eksosventil!!!! Er en svakhet på de motorene. Ventilene soter ned slik at varmen ikke blir ledet bort, og da blir ventilen brent. (går av store biter på ventilen) Av med toppen og bytt alle eksosventilene. Slip over ventilseter og innsugsventiler. Slip inn ventilene i setene og bytt ventiltetninger. Da holder det en stund igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
power Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 da ere bare og rive av den toppen ja det snodige er att det er bytta ut deler på den motoren for 10 lapper for noen mnd siden trur dem bytta ti ventiler jeg og slipte resten jæskla bra greier Siter 98 volvo v70 t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 da ere bare og rive av den toppen ja det snodige er att det er bytta ut deler på den motoren for 10 lapper for noen mnd siden trur dem bytta ti ventiler jeg og slipte resten jæskla bra greier da ville jeg gått tilbake der jeg fikk jobben gjort... Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zupreme Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Jepp dette lukter reklamasjon. La oss få høre hvordan det går da Siter 00 Omega 2,2 16V 86 Ascona "GSi" 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 også ville jeg fortalt bekjente(les:oss andre) om hvor dette var sånn at ingen går i samme fella. men også forteller om de retter opp skaden etter seg... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
power Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 toppen er tatt av toppakningen hadde røket i mellom 3 og 4 sylynder borte en rimelig stor bit der ja holder på og sjekke toppen nå virker som om dem ikke har slipt den toppen når den var inne ser ut som det er noen små sår i den gitt skall undersøke med sylynderservice som har gjort dette så får vi se Siter 98 volvo v70 t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg