boXer Skrevet Mai 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2002 Jeg skjønte i allefall ikke så mye. Trur jeg må lese det noen ganger til ellerno :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Mai 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2002 Prøv å les denne linken: http://www.piteraq.dk/flight/exhaust.html Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2002 Originally posted by boXer Jeg skjønte i allefall ikke så mye. Trur jeg må lese det noen ganger til ellerno :rolleyes: Ha ha! Me too!! :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a007apl Skrevet Mai 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2002 Originally posted by marius raaaaka røøøøra :) jabba's car Siter ...From Brazil to F1 History... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet Mai 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2002 Originally posted by mk1classic Et effekt anlegg er til for å øke fyllingsgraden av motoren ved et spesielt turtall (bølgelengde). Eksos pulsen som reflekteres fra munningen av eksos anlegget treffe den uforbrente blandingen som er på vei ut å trykker den inn igjen (en liten overladning) dette er det samme prinsippet som brukes av to takts motorene. For at denne pulsen skal være kraftigst ønskes det markant trykk forskjell mellom trykket inne i eksos anlegget og utenfor (bak). Hvis man har en kon avtrapning vil eksos hastighet gå ned og trykket opp. Dette er med på å redusere virkningen og den ønskede lengden på eksos anlegg. Det er lengden mellom eksos ventilen og enden av en eksosanlegget som bestemmer bølgelengden/turtallet som det er mest effektivt på. Grenrør har også denne virkningen siden det er da lengden av primærrøret som påvirket turtallet. Lengere rør gir bedre fylling på lavere turtall og motsatt for høyturtall. Dette gjelder også for innsugs manifolden også. Dette ble meget forenklet, men håper det var til hjelp. ehhhh jada dette var lett forklart eller.no Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2002 Originally posted by lordbongo ehhhh jada dette var lett forklart eller.no Men han har helt rett. På en vanelig bil har dette lite og si men på en sån Lambo har det en del og si ja. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.