Gjest Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Hei. Jeg har Voltmeter og turteller i 240'n min som er ettermontert. Altså sånne små instrumenter i midtkonsollet. Så det jeg da lurte på er hvordan jeg kan koble disse til dimmeren som er orginalt i bilen? Det er bare 2 ledige "høl" i den grønne og hvite boksen. Skal strømledningen inn i det ene hullet og ledning ut av det andre og opp til instrumentene?? Hvordan fester man isåfall ledninger inni boksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Hei. Jeg har Voltmeter og turteller i 240'n min som er ettermontert. Altså sånne små instrumenter i midtkonsollet. Så det jeg da lurte på er hvordan jeg kan koble disse til dimmeren som er orginalt i bilen? Det er bare 2 ledige "høl" i den grønne og hvite boksen. Skal strømledningen inn i det ene hullet og ledning ut av det andre og opp til instrumentene?? Hvordan fester man isåfall ledninger inni boksen? for å dimme lysene er det bare å klipe på en strømtyv på lysene til lysene i dashn *MEN mener det er - man dimmer, men det er jo bare å sette på strømtyv på både + og -*;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 for å dimme lysene er det bare å klipe på en strømtyv på lysene til lysene i dashn *MEN mener det er - man dimmer, men det er jo bare å sette på strømtyv på både + og -*;) eller se i et koblingskjema.. er jo ikke så vanskelig å se om det er lyspærene eller dimmeren som kommer først om du følger fra +... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Jeg vet ikke hvordan dette er koblet orginalt, men jeg kan tenke meg at (går ut fra at du skal dimme det likt med alt annet med dimmeren som er ved lys-bryterne til venstre for dash-bordet) det kommer en kabel fra pluss-polen på batteriet og "inn" til dimmeren, også er det en del ut-tak på denne for å koblet til diverse pærer! I såfall er det bare å dra en kbel fra dimmeren til pæren i instrumentene dine (de må parallell-kobles. Du skjønner fort nok hvorfor hvis du seriekobler dem! ;) ), også drar du den andre lederen, den som kommer "ut" fra pærene i instrumentene, til gods! :) Men nå vet jeg ikke hvordan det egentlig ser ut bak på den dimmeren, og hvordan den fungerer, og om det egentli var dette du lurte på, men svarte nå allikevel! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Er en stikke bak på klokka eller turtelleren din i speedometerhuset, som du kan hente strøm til instrumentlys fra, som er koblet til dimmeren. Husker ikke nr. på den kontakten, men det er ikke 1, 15 eller 30, så da er det bare en igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 husk at det er - man dimmer *sjekket det i går* violin men han skulle jo få lys i ekstrainstrumentene å sa ikke noe om at pærene er defekte.. jeg har fjernet den org dimmeren, for den fungerte ikke slik jeg ville, såe jeg har lagt nye ledninger til lys i instrumentpanelet, midtkonsollen, eksra instrumenteneog har noen ekstra ledninger dersom jeg trenger flere dimmere:D :thumb Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Jeg vet ikke hvordan dette er koblet orginalt, men jeg kan tenke meg at (går ut fra at du skal dimme det likt med alt annet med dimmeren som er ved lys-bryterne til venstre for dash-bordet) det kommer en kabel fra pluss-polen på batteriet og "inn" til dimmeren, også er det en del ut-tak på denne for å koblet til diverse pærer! I såfall er det bare å dra en kbel fra dimmeren til pæren i instrumentene dine (de må parallell-kobles. Du skjønner fort nok hvorfor hvis du seriekobler dem! ;) ), også drar du den andre lederen, den som kommer "ut" fra pærene i instrumentene, til gods! :) Men nå vet jeg ikke hvordan det egentlig ser ut bak på den dimmeren, og hvordan den fungerer, og om det egentli var dette du lurte på, men svarte nå allikevel! :) Det var akkurat dette jeg tenkte på! :) tusen takk! Men etter inlegget til vomaz... skal jeg koble - inn i den lille boksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 skal du dimme lysene bør du la - gå over dimmeren.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Hva er en "- man dimmer"??? ALDRI hørt før! :p Nå er ikke dette noe jeg har peiling på i fall dette er noen form for spesiell dimmer, men det har ingenting å si om det er pluss eller minus lederen som går via dimmeren! Men er enklere å bruke den som er mellom batteriets pluss og pæren, siden det da blir kortere vei til gods fra instrument-pæra! Men som sagt er ikke dette noe jeg egentli har grunnlag for å uttale meg om i fall dette er noen form for spesiell dimmer! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.