Gå til innhold

har jeg for dårlig cd-spiller?

Ranger emnet

lohelle

Anbefalte innlegg

Har etter hvert blitt ganske så kresen på lydfronten.. Nå lurer jeg på om cd-spillern begrenser litt anlegget mitt...

har en pioneer DEH-P70BT cd-spiller.. resten (utenom kondensatorer, kabler, demping osv) er Focal Utopia front, 2 x 13" utopia subber, audison lrx 4.300 på front, audison vrx 2.400 på subber..

Nå ER det bra lyd i bilen, ingen tvil om det.. MEN jeg syns det er litt som mangler på godmusikken.. syns høyere toner "skurrer" litt.. Akkurat samme forsterker/frontsett har jeg hatt tidligere med en peh-p9100 spiller.. og da hadde jeg ikke dette problemet.. Jeg mener at installeringen skal være meget bra.. Ikke noe sus og støy..

Så det jeg rett og slett lurer på er om det kan være cd-spilleren som ikke er bedre rett og slett.. Når tror jeg at jeg er MEGET kresen da.. Men likevel..

Tror dere en P9100R (4-5 år gammel) vil være bedre lydmessig enn en P70BT spiller?

Har forresten prøvd annen (audison) forsterker og andre delefilter/diskanter (samme type)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vil en DEX/DEQ-P9 kombo være i forhold til disse? egentlig noke slikt jeg har tittet mest på disse igrunn.. Ikke at jeg må ha pioneer , men ..

ser at det er mulig å finne disse brukt til noen (8-10) tusenlapper..

Er P77MP MYE bedre enn P70BT? sånn i samme klasse som P9600MP osv lydmessig?

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vil en DEX/DEQ-P9 kombo være i forhold til disse? egentlig noke slikt jeg har tittet mest på disse igrunn.. Ikke at jeg må ha pioneer , men ..

ser at det er mulig å finne disse brukt til noen (8-10) tusenlapper..

Er P77MP MYE bedre enn P70BT? sånn i samme klasse som P9600MP osv lydmessig?

Har sjøl Focal 165 6.5"Kevlar og 2 stk Utopia 27Wx 11" + Audison Vrx 6.420.2.

i Golfen + Pioneer 77MP.Er ikke helt fornøyd lyden sjøl.Jeg stagnerer på det lydmessige bildet.Dessverre.Så det er to ting som skal byttes ut neste vår og det er frontsette framme og spiller.Antakeligvis blir det pioneer.

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at jeg VET at både forsterker og elementer er gode nok.. Hatt samme utstyret før, som sagt.. Så det er nok cd-spiller som er problemet hos meg..

Får se om jeg får låne en annen.. bare synd at det er så få som har noe særlig bedre spiller i nærheten..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DEH-P77MP er nok den rimeligste godspillern, men skal du sikte høyt så kan du jo ta en kikk på de to øverste her. Eller hva med denne. Pris? Uhyggelige nyheter for konton er jeg redd... 10 - 15k er mitt stalltips i denne klassen...

etter det jeg har forstått, så koster et komplett F1 status sett nærmere 100000 Lakser, så det er ingen billig fornøyelse kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke pioneer p9 (dex+deq) veldig vanlig i SQ konkurranser?

Det er jo etterkommeren til ODR, men til en vesentlig lavere pris. Jeg har sett P9 komplett på nettet(brukt) til under 10000. det har kommet en ny modell nå, som jeg mener skal hete p7 et eller annet.

Jeg har ingen erfaring med P9 selv, men det jeg har lest, så skal P9 være noe av det bedre i sin klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke en sånn en vis det var det du trodde. om det er nødvendig? spørs vel og nøye du er det, man får vel fremdeles det man betaler for? har selv en alpine 9851R og er veldig for nøyd. enda.... har hatt billige rockford og clarion spillere før, og jeg merker forskjell. ca 2500 kr dyrere alpine enn rockford. nå er ikke de spillerene akkurat i samme prisklasse da. har ikke hørt rockford spiller til 5000kr heller ikke clarion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider