wicky124 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 er det lovlig å kjøre med dekk der piggene er nappet ut men mønsteret ellers er som nytt? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hadde det på den berømte russebilen min, og den satte seg fast på en helt flat parkeringsplass hvor det var 5 cm nysnø. Ikke at jeg tror det kan skje med en hvilken som helst bil, men høres ikke ut som om det er kremen av vinterdekk du kommer til å sitte igjen med der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har det på merca mi..har kjørt både på is og snø og den har enda ikke satt seg fast!pluss man sparer 1200kr på piggdekkavgiften.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har det på merca mi..har kjørt både på is og snø og den har enda ikke satt seg fast!pluss man sparer 1200kr på piggdekkavgiften.. Mener å hært at det er lovlig ja... Kjørte med vinterdekk hvor halvparten av piggene manglet i fjor, og fikk høre da at hadde jeg nappet dem hadde jeg sluppet avgiften... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
... Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har ikke hatt noe problemer. nappa ut piggene på vinterhjula i fjor. er lovelig etter det jeg har hørt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 bakhjulene manglet det masse pigg selv om mønsteret i dekkene var bra..foran var det masse pigg igjen..menmen..nå er det piggfri piggdekk på min..hihi.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hmm mener bestemt at det ikke er lov og nappe ut piggene, mener, du år jo bot hvis du blir stoppa med piggdekk med lite pigger på? en annen sak er jo hvorvidt politi etc. klarer og se om det er piggdekk eller ei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Hvis politiet sier noe på det ville jeg bare tatt noen bilder av dems dekk med komentar: Vi snakkes i retten. Nesten alle politi biler har pigget opp dekkene ulovlig! Da jeg bestemte meg for å finne ut om dette var noe de faktisk kunne gjøre, fikk jeg svaret: Nei.. de har ikke det, men hvem skal ta dem ??? Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Da min far plukket ut piggene i sine dekk, for å bruke dem på sommeren så fikk han en slik tilbake melding i fra Biltilsynet; "Det er god dekk politil. Kjemepfint." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 "Det er god dekk politil. Kjemepfint." Jaha... Tok ikke den helt jeg. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 tror det skulle stå dekkpolitikk? bestefaren min på 80 år kjører med piggdekka sine fra 1986 på sommeren nå... fantastisk gode dekker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 tror det skulle stå dekkpolitikk?bestefaren min på 80 år kjører med piggdekka sine fra 1986 på sommeren nå... fantastisk gode dekker... de er sikkert myke å fine :thumb Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Nesten alle politi biler har pigget opp dekkene ulovlig! Da jeg bestemte meg for å finne ut om dette var noe de faktisk kunne gjøre, fikk jeg svaret:Nei.. de har ikke det, men hvem skal ta dem ??? Hvorfor gjør de det tro?.. Da staten sin holdning er at Piggfrie vinterdekk er like bra? :driving Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 alle politibiler, både uniformerte og sivile har piggdekk på vinteren...hvorfor?tjahh..si det... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 forresten..noen andre i oslo som vurderer å sette på sommerdekka igjen? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg