KennethA Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Volvo`n til onkel, en 85` 240 med B200K motor starter ikke ved rått vær. Hvis den står i 2 dager med regnvær vil den ikke starte. Har skrudd av bensinslangen og sjekket, mye bensin. Skrudd ut alle pluggene, masse gnist, og prøvd å starte uten luftfilter, men den nekter. prøvd også start startgass. Han fikk startet den nå etter å ha brukt motorvarmeren først, men den burde jo starte uten den. Kinner masse, men ikkeno skjer. Et par host fra motoren er alt. Noen med liknende erfaring? Hva er løsningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520i Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ta en komp. test....... :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Tror ikke det har no hensikt når den starter og går fint når det er tørt ute. Har vært sånn i noen år allerede. Volvo`n er allergisk mot høst tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hiv på kondensfjærner.. 99% det som er problemet.. er så rått og jælvlig om dagen, så er nok det.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hadde nesten samme problemet på en b230k.. bare at den fjuska som bare det når det regnet.. fant ikke ut hva det var.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 har litt det samme problemet, med min b230k, den starter, men går dårligere. hadde vært kjekt å finne ut hva det er.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Ikke kjør bilen nesten tom for bensin i dette fuktige været. Kondens som nevnt over her... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
datapaal Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 bytt følgende.. ROTOR, fordelerlokk pluggledninger INKL. COIL ledninga.., så starter den.. eneste som gjør at en bil ikke starter i vått vær, er overslag.. selv om du har knist på plugga, så vil ikke det si at det er nokk.. hadde dette problemet på min bil.. var plaga lenge.. da var det overslag i rotoren.. noe av knisten slo over til jord.. hvis ikke dette funker, så må du gå på coil eller eventuellt tendstiften, eller om du har HALL sensor, så shekk om det er riktige verdier av den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Smør WD-40 i fordelerlokket og tørk godt. WD-40 er fukt hindrende eller no sånt;) Hadde akkuratt det samme på golfen min. Hver gang det var rått så starta den aldri. Etter litt WD-40 så starta den. Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
datapaal Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Smør WD-40 i fordelerlokket og tørk godt. WD-40 er fukt hindrende eller no sånt;) Hadde akkuratt det samme på golfen min. Hver gang det var rått så starta den aldri. Etter litt WD-40 så starta den. det skal ikke komme fukt inn i fordelerlokket:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 det skal ikke komme fukt inn i fordelerlokket:P Si hva som var galt med min da?;) bytta pakning + fordelerlokk Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
datapaal Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Si hva som var galt med min da?;) bytta pakning + fordelerlokk Det ser man jo på bildet ditt :hammer ikke noe GALT med din, jeg sier bare at det ikke skal være dær:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Bytt rotor, fordeler, og pluggledninger. Fyll tanken helt full og ha på kondensfjerner et par ganger, etter det må du passe på og ha tanken så full som mulig, det er jo det samme om du fyller den fra tom til halvfull eller fra halvfull til full.... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Det ser man jo på bildet ditt :hammer :ass Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg