audi 90 1985 Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 skulle bytte kjøleveske på min audi 90 2,2e 1985 som jeg nettopp har kjøpt, da denne var skikkelig gammel og stygg... og får å få ut avleiringer og evt. skit fra kjølesystemet kjørte jeg radiatorrens gjennom systemet. etter dette blir motoren ca 110 grader på tomgang! :hvaskjera Alt vannet vi har tømt av radiatoren har vært skikkeli rødbrunt... noen som vet hva jeg kan gjøre for at motoren min skal bli normal igjen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 skulle bytte kjøleveske på min audi 90 2,2e 1985 som jeg nettopp har kjøpt, da denne var skikkelig gammel og stygg... og får å få ut avleiringer og evt. skit fra kjølesystemet kjørte jeg radiatorrens gjennom systemet. etter dette blir motoren ca 110 grader på tomgang! :hvaskjera Alt vannet vi har tømt av radiatoren har vært skikkeli rødbrunt... noen som vet hva jeg kan gjøre for at motoren min skal bli normal igjen?? Men vifta starter den? på min starter vifta på ca 100 grader. Blir jo varm på tomgang. Koker vel ikke eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 vifta starter av og til... men når den blir skikkelig varm (110 grader) så begynner vannet å koke og har jeg troppen av beholderen til kjølevann så kommer vannet opp igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 vifta starter av og til... men når den blir skikkelig varm (110 grader) så begynner vannet å koke og har jeg troppen av beholderen til kjølevann så kommer vannet opp igjen... Det er pga at det er luft i systemet det. samme skjer med min når jeg bytter frostvæske. et helvete i lufte de motorene der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 fikk til slutt fiksa det:) var luft i systemet som du sa cheers men var dårlig kontakt på vifta også så jeg har byttet kontakten slik at vifta starter når den skal nå;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 er ikke systenmet selvluftende da? Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 90 1985 Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 trukke det:P virket ihvertfall ikke som det var det på min, måtte klemme på slangene får at all lufta skulle komme ut... kjøpte til og med ny termostat, men det viste seg at den gamle var i orden, den var bare litt slakk, så jeg byttet den uansett cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Det sitter en luftenippel på ene slangen som går til varmeregistret, en plast drit som enten man ikke får åpnet, eller så lekker den etter man har åpnet den. Selvom det tar tid er det best å lufte gjenom ekspansjonstanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg