tvindal Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hei! Kunne dere ha lagt ut bilder av helbur og halvbur fra pedersen? jeg er i tvil om hva jeg skal kjøpe... Hvordan er det med montering av helbur med kapping av dashbord o.l.? Terje Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 se på hjemmesia dems..er tegninger av bura der :D for helbur bruker du sånn hullborr (vet ikke hva det egentlig heter :D hehe) og lager hull i dashen.. du må jo også ha ut ruta for å få til dette.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Ingen som har bilder av bur som sitter i 240/740?? Skal ha bur i 740in min, må vel være en fordel å ha et skrudd bur hvis en skal ha det ut en gang av en eller annen gunn.. Noen som har noe erfaring med burene fra kollevold eller pedersen? Er vel billigst å handle et selvbyggerbur og handle skrukoblinger ved siden av kansje? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 eneste som egentlig du trenger å handle ferdig er jo hovedbøyle, ville også kjøpt koblinger for å skru det sammen på samme sted.. rør og plater sparer du på å handle hos en jernvarehandel.. pedersen er bra.. men du må jo uansett finne fram vinkelsliper, MIG'n og bormaskin.. har akkurat satt inn bur fra pedersen/jernvarehandelen :D Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Et bur må vel være skrudd i karrosen for at det skal være godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 mitt bur. skrudd i kaross og skrudd i ledd så det kan fjernes... litt usikker hvor det er fra. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Skjønner... Men har du ikke sveisa de seks platene fast i karosseriet altså, bare skrudd med plate på hver side eller? Bilde av dæsjbordet? Må vel laga et høl til A stolpe røret der? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Vil nå tro at du må sveise fast platene i karrosen og så skru buret på de platene igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 platene er ikke sveisa fast i karossen, bare bolta. må lage hull i dasjen ja. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 platene er ikke sveisa fast i karossen, bare bolta. må lage hull i dasjen ja. du har gamlebilen til sundinb du.....det er pedersenbur i den...han leverer bare ferdig bøyde rør....det er prosjekt bruning her på forumet som har sveisa det inn i langførtien .... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 jepp det stemmer. han er visst en jævel til å sveise:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Er det noen som har greid å få godkjent et sånt bur med/uten diagonaler i en vanlig bil, reg for 5 pers? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 mener det kun er den diagonalen som gjør at en ikke kan ha folk baki.. så då lager du bare den uttakbar..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Var det jeg også tenkte, men da har en ikke noe støtte på tvers på c stolpen og hvis en klinker uten den forsterkniga så kan det gjøre mer ugang enn det gjør godt vist.. Det er også noe med at en må ha så og så mye plass til hodet, rømlingsveier osv.... Skulle jo ikke tru at det var noe problem men! Var derfor jeg lurte på om det var noen som hadde fått godkjent det, så kansje det ikke er noe vits i å prøve engang... Skulle en klinke uten godkjent bur så sitter en i saksa ihvertfall! Skal en få gjort noe her i landet så må en nesten bare gjøre det ulovlig... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 heh amen! alt morro med bil er jo 100% uakseptert her i landet! så lenge det er motor inn i bldet så er det jo |farlig|.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg