Gå til innhold

klakke lyd!

Ranger emnet

Tony

Anbefalte innlegg

Når jeg svinger helt over til en av sidene, får det et slags klakke lyd.. og rattet "hakker" litt kan man si.. + at det er endel dødgang på rattet..er det endeleddene foran, eller kan det være noe annet? hvor får jeg kjøpt dette? og pris? Har forresten golf2 86mod (uten servo) yodude

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som hos meg. skal faktisk bytte mitt i morra.. og det ER ikke vanskelig. men det er heller ikke lett når man ikke vil skru av fjørbeina.. da må man heise litt i motoren for å få ut driv akslingen!

mye koster slik på biltema da? bruker opp igjen gamle jeg har liggende som er sånn nogenlunde hele jeg..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som hos meg. skal faktisk bytte mitt i morra.. og det ER ikke vanskelig. men det er heller ikke lett når man ikke vil skru av fjørbeina.. da må man heise litt i motoren for å få ut driv akslingen!

mye koster slik på biltema da? bruker opp igjen gamle jeg har liggende som er sånn nogenlunde hele jeg..

Hei. hvorfor løssner du ikke spindelen fra berekula da ?.da slipper du å heise motoren. de er jo bare en bolt.... kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??? Om du skrur av de to mutrene som holder nedre opphengskule, kan du svinge fjærbenet ut. Merk av hvor mutrene sitter før du løsner, da du kan justere camberen med å justere på disse.

Du trenger da heller ikke skru av indre drivknute for å skifte ytre, skiftet selv for litt siden og brukte ca en halv time fra hjulet ble tatt av til det var på igjen og leddet skiftet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta ut bolten som holder konen på bærekula, som speedwell sier er den enkleste måten å gjøre det på. Da slipper du å ugreie cambern, men før du jekker opp bilen så skru av den store muttra midt i hjulet. Når du har dradd ut spindeln far navet fjerner du klemmene som holder gunmmi mansjetten. Deretter kan du bare dra leddet av akslingen. sitter det godt kan du bare slå det løs med en hammer ell

Lenke til kommentar
Del på andre sider