Gå til innhold

Servicekoder


Erikkt

Anbefalte innlegg

Hva bruker folket her til å lese av service og feilkodene sine? Har søkt litt på forumet her, og det er kleint lite som spretter opp... Jeg bruker voltmeter, men det er jo ganske tungvindt. Noen som har koblingsskjema for servicepluggen til f.eks. RS232 eller USB, slik at jeg kan lese de av med laptopen. Skal da ikke være så vanskelig det. Hvis noen fikser hardwaren, så kan nok jeg fikse softwaren, finnes vel flere ingeniører her ? hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt koster penger, dessuten har jeg ikke den standardporten på min mondeo 93, den kom jo først senere. Hvor får jeg kjøpt det til denne forresten?

Klart bærbare leveres med seriell den dag idag, vil påstå det er flere som har enn ikke, måtte gudene vite hvorfor :) Uansett er det lettere å programmere mot denne enn mot USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
off topic, men er det mulig å sjekke luftmengdemåleren ved bruk av multimeter? på en eller annen måte?

Har en mistanke om at min er dårlig eller kaputt.. :S

 

 

ja, du kan sjekke om ecu'en har registrert noen feil på maf-sensoren, men det er lettere å bruke en 12v diode. Fås kjøpt på biltema for en 20kroning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså? takk for svar, men du har ikke en liten veiledning til hvordan dette gjøres også?

 

Mvh :)

 

 

Det forutsetter at du har plugg for Fords STAR tester, denne finnes på mk1, vet ikke om de finnes på mk2.

Denne pluggen har tre kontakter i en trekant, og du plugger diodens negative side inn i den midterste (nederste) kontakten, og den positive på batteriets pluss-pol. Deretter skrur du på tenninga, og jorder kontakten til venstre. Denne skal holdes jordet under hele testen.

Du vil da først få noen kjappe blink, som du kan drite i, deretter må du trykke gasspedalen helt i bunn, deretter blinker den ut alle feilkoder.

Disse leses som antall blink, f.eks. tre kjappe blink er tallet 3, deretter et sek pause, 5 blink, et sek pause, deretter 7 blink, dette blir da følgelig 357.

Er det flere koder, kommer disse fortløpende. Når alle er lest ut, blir de repetert 1 gang i samme rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår