Gå til innhold

Trenger tilbakemeldinger på oppsett

Ranger emnet

Gromjohn

Anbefalte innlegg

Jeg driver med et prosjekt i en 240 om dagen, i tillegg til min egen bil.

Budsjettet er på omkring 10 000 og jeg har foreløpig tenkt meg et oppsett med et peerless resolution frontsett på en dynabel 1702 forsterker, og en peerless resolution 15 tommer på en dynabel 1702 forsterker. Frontsettet blir antakelig montert i dør, selv om jeg også vurderer montering i dash, diskanten blir dash uansett. Femtentommeren skal ha en ganske liten lukket kasse (omtrent 20 liter) og den vurderer jeg å bygge så den spiller opp av hattehylla, altså bygge opp en kasse i bagasjen og montere forsterker og deling under denne konstruksjonen.

Spilleren blir type billig, her ser jeg på en clarion DB158R til ca tusenlappen.

Noen som har oppfatninger om dette, evt forslag til forsterkere/elementer til en rimeligere penge men av tilsvarende kvalitet? Oppfatninger om oppsett og plassering? Jeg er sånn delvis grønn i dette så all tilbakemelding mottas med takk:)

:driving :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med et prosjekt i en 240 om dagen, i tillegg til min egen bil.

Budsjettet er på omkring 10 000 og jeg har foreløpig tenkt meg et oppsett med et peerless resolution frontsett på en dynabel 1702 forsterker, og en peerless resolution 15 tommer på en dynabel 1702 forsterker. Frontsettet blir antakelig montert i dør, selv om jeg også vurderer montering i dash, diskanten blir dash uansett. Femtentommeren skal ha en ganske liten lukket kasse (omtrent 20 liter) og den vurderer jeg å bygge så den spiller opp av hattehylla, altså bygge opp en kasse i bagasjen og montere forsterker og deling under denne konstruksjonen.

Spilleren blir type billig, her ser jeg på en clarion DB158R til ca tusenlappen.

Noen som har oppfatninger om dette, evt forslag til forsterkere/elementer til en rimeligere penge men av tilsvarende kvalitet? Oppfatninger om oppsett og plassering? Jeg er sånn delvis grønn i dette så all tilbakemelding mottas med takk:)

:driving :driving

Fortsterkera er helt klart kraftige nok trur faktisk du å være forsiktig med volumet på frontsettet, men du gir maks av dem.

Ellers vill jeg anbefalle større kasse til den 15", for ellers blir det ike mye dybde i den. Jeg bygger 20L til 12" utgaven med strøkent resultatt. Så da hadde jeg godt opp til 25L kanskje 30L til 15".

Husk kabler kan fort komme på en del kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg gjerne en del mer i spilleren, da denne setter standar for lyd kvaliteten.

Har du vurdert andre frontsett? 6.5" til morel er perfekt for dør og dash montering slik so du tenker på samt at diskanten har mulighet for vridning av huset ( at du vinkler huset mot deg og at lyd bildet blir bedre :) )

Ellers så er det som toffy sier :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker på å kanskje bruke en mindre kraftig forsterker, og om det er noen som har noe passende brukt, så er det bare å melde seg:) Har tatt høyde for et par tusen kroner til kabeler og sikringer. :thumb

Earthquake har en helt topp 2 kanaler (2X100W) passer utmerket til Det Peerless frontsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider