Gå til innhold

Kobling av Clarion VW/Audi (ISO)

Ranger emnet

mrhw

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg denne Clarion DX958RMC og skal montere denne, men i monteringsanvisningen så står det at hvis man skal montere den i en VW/Audi ('98 modell eller nyere, min bil er 98 modell) så må man bytte om to ledninger på ISO kontakten. Jeg har før brukt en Pioneer spiller med standard ISO kontakt uten at det har vært noe problem... Burde jeg evt prøve å koble den opp slik den kommer standard eller skal jeg bytte om slik som instruksjonsboka sier? De kablene som skal byttes om (er hurtigkontakter ferdig) er +12V tenning og Ant. remote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har akkurat kjøpt meg denne Clarion DX958RMC og skal montere denne, men i monteringsanvisningen så står det at hvis man skal montere den i en VW/Audi ('98 modell eller nyere, min bil er 98 modell) så må man bytte om to ledninger på ISO kontakten. Jeg har før brukt en Pioneer spiller med standard ISO kontakt uten at det har vært noe problem... Burde jeg evt prøve å koble den opp slik den kommer standard eller skal jeg bytte om slik som instruksjonsboka sier? De kablene som skal byttes om (er hurtigkontakter ferdig) er +12V tenning og Ant. remote.

Først gratulerer med ny spiller!! :)

Det er vel den som fikk EISA Award er det ikke?

Jeg kjører Skoda selv, (VAG) og der var det samme som sto i en instruksjonsbok til en Kenwood spiller jeg hadde.

Det er hoved strøm (ofte rød) og tenning (ofte gul) som skal byttes om plass på VAG og enkelte andre bilmodeller.

Dette er ikke så vanskelig som det høres ut som, for på ene måten virker spilleren, og den andre ikke..

Lettest er det og koble det slik at tenning og batteri er koblet sammen og spilleren fungerer utenom tenningen:)

Lykke til!

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider