torslett Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Hehe.. var ikke helt våken da jeg skrev det.. Brudern hadde en annen teori.. Han sa jeg skulle skru av toppdekselet og se etter om det er en løfte arm som har knukket.. kan dette hørest ut som en grunn til at bilen min tikket veldig ? Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hehe.. var ikke helt våken da jeg skrev det.. Brudern hadde en annen teori.. Han sa jeg skulle skru av toppdekselet og se etter om det er en løfte arm som har knukket.. kan dette hørest ut som en grunn til at bilen min tikket veldig ? Du har ikke noe "løftearm" på motoren din. Mulig din bror tenker på motorer med "vippebrett" den man med skruer på vippearmene kan justere ventilklaring manuelt, men dette har du altså ikke. Du har overliggende kamaksel som ligger montert rett over ventilløfterene som er hydrauliske. Disse justerer selv klaringen mellom kammen og ventilen. Motoren din tikker da disse hydrauliske ventilløfterene ikke får oljetrykk inn, og da selvsagt ikke kan justere klaringen. Når klaringen blir større enn nesten ingenting begynner det å tikke, grovt sett... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 okay.. hva koster det for nye løftere og ny kan da ? noen som vet hvor dette kan kjøpes ganske billig komplett? Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 okay.. hva koster det for nye løftere og ny kan da ? noen som vet hvor dette kan kjøpes ganske billig komplett? Ny hydr. trimkam koster fra 2000 - 2500 for diverse durasjoner og nye originale ventilløftere koster 162,- / stk hos http://www.veloxmotor.com (du trenger 8 stk løftere, så sant du ikke har 16V). Uansett må du først finne ut hvor problemet ligger og ordne dette... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg