Gå til innhold

ibanez` 240 2,3GL

Ranger emnet


ibanez

Anbefalte innlegg

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til sommeren har jeg lyst til å gjøre litt med den, men ikke noe overkill.

Kunne godt tenkt meg en gr.a vinge, nye felger skal på til sommeren og senk!

Tror ikke jeg kommer til å kvitte meg med bilen, når jeg bestemmer meg for

å ha noe annet, skilter jeg av den og pusser den opp. Men felger og senk er første pri

til våren nå, så får vi se hva den vil ha av ting da =)

Kommer på 1000-metere snart da. I vinter skal den bare brukes, og brukes godt!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lønn, og jeg har fått tak i deler!

Kjøpt inn:

Turteller, en liten søt en:

IMG_2280.jpg

 

Komplett eksosanlegg

IMG_2279.jpg

 

IMG_2278.jpg

 

IMG_2277.jpg

 

Har også kjøpt meg JULETRE! Haha! Max harry, men den skal få stå ut jula iallfall!

Kanskje ligger det en gave under på julaften?

 

Skal få montert eksosen så snart jeg får leid en hall, iløpet av uka håper jeg.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det ble biltema denne gangen.

Jeg hadde tenkt på simmons potte, og litt triks og miks med potta, men det får jeg ta senere. Nå må jeg bare få den i orden så jeg kan kjøre den, så får jeg ta resten etterhvert

som pengene renner, sakte men sikkert, inn på konto.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får trekke opp noen rør så den trekker fra fronten.

 

Hva om jeg hadde skjært ut et hull i panseret, så hadde jeg stappet den opp.

Nei.. Tror ikke det :P

 

Tenkte du på en slik snorkel som landrover har på defendere? da kan jo du kjøre i 2 m dypt vann:P

 

En fordel er vel enten å ta bort luftfilterboksen som står i bilen og så strekker du et rør frem til grillen og plasserer luftfilteret der. men du bør da ha en skjerm for å hindre vann i å komme rett i filteret.. ellers blir det billig vanninnsprut.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har kommet fram til at jeg må ta bort luftfilter boksen, og strekke et rør dit.

Da slipper jeg og måtte strekke rør helt til andre siden av motoren.

Skjerm må vi klare å ordne. Bør jeg bruke alu-rør, eller kan jeg bruke de gummi rørene?

Heller litt mot alu-rør, kan ikke være så vanskelig og å få tak i rett dim og slikt?

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja! Da er smøregrav leid fredag og lørdag, og jeg SKAL få den kjørbar iløpet av de to dagene! Får 2 stk 1000-metringer imorra, noe som passer meg perfekt, for da kan jeg montere de imorra\lørdag! Gjett om jeg gleder meg til å kjøre den nå! Føret er jo genialt!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens uppdate:

Igår kveld fikk jeg bytta eksosanlegg og instrumenter, så nå er det i orden.

Bilen gikk som en klokke, trodde jeg.

Når jeg kjørte ned Oksta`n med den, gira jeg opp til 4. gir i 70, og da stoppa motoren.

Brukte litt tid på å starte den, men den starta til slutt, måtte bare pumpe gassen når

jeg starta, og da kom den tilslutt. Kjørte så ned til en kompis, og når jeg skulle kjøre ut

derfra, stoppa den igjen, på lavt turtall i 1. gir. Gjorde det samme, starta mens jeg pumpa, og etter et par min. kom den.

Så kjørte jeg en bratt oppoverbakke, og hadde ganske bra turtall.

Så måtte bremse, ergo: lavt turtall, og den stoppa igjen.

Det samme skjedde 3 ganger til på veien hjem, som er en tur på 4 minutter vanligvis.

 

Hadde fått tips tidligere om at det var forgasser-membranen som var ødelagt, så jeg

måtte bytte membranen. Åpna forgasseren igår, men der var det jo ingen membran.

Det er visst en membran-fri forgasser. Jeg kan sinnsykt lite om dette, det var pappa

som oppdaga det.

 

Han mente det som trengtes var å justere forgasseren, noe jeg ikke kan, men han var

ikke sikker på om det var det. Han kan heller ikke å justere den.

 

Så det jeg lurer på er, om noen har peiling på hva det kan være? Kanskje litt rotete forklart,

men om noen har vært borti det samme, hva må jeg gjøre?

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår