Gå til innhold

Hullborring av bremseskiver!?

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Vurderer å hullborre bremseskivene mine, og lurer på om noen her har gjort det før? Har hørt at skivene fort kan sprekke hvis du borrer helt i gjennom, derfor tenkte jeg kanskje at jeg skulle borre til midt nedi skiva, slik at bremsestøvet går lettere bort.. Det beste er jo så klart å kjøpe ferdige skiver, men tenkte jeg bare skulle prøve for å se hvordan det ble! Noen som har noen synspunkter om denne saken? Eventuellt en mal jeg kan bruke til borringen?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å hullborre bremseskivene mine, og lurer på om noen her har gjort det før? Har hørt at skivene fort kan sprekke hvis du borrer helt i gjennom, derfor tenkte jeg kanskje at jeg skulle borre til midt nedi skiva, slik at bremsestøvet går lettere bort.. Det beste er jo så klart å kjøpe ferdige skiver, men tenkte jeg bare skulle prøve for å se hvordan det ble! Noen som har noen synspunkter om denne saken? Eventuellt en mal jeg kan bruke til borringen?

 

hullborrede skjiver er ventilering slissede er for å bli kvitt bremse støv... har sett folk som har gjort det ja... vet ikkje om de funka da

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå bra å hullbore skiver om du gjør det ordentlig. Delehode eller styrt fres kan være fordel med tanke på mønster og kast, men med nøye oppmerking går det fint med søylebor. Pass bare på å bruke MYE kjøling og forsenk hullene så du ikke får skarpe kanter som sprekker kan starte i.

 

heh var jo han med bobla på skolen i fjor..som hadde 180gamp? men råd til orntlie bremser hadde han ikke nei! hehe lepå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår