Evolve Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Vurderer å hullborre bremseskivene mine, og lurer på om noen her har gjort det før? Har hørt at skivene fort kan sprekke hvis du borrer helt i gjennom, derfor tenkte jeg kanskje at jeg skulle borre til midt nedi skiva, slik at bremsestøvet går lettere bort.. Det beste er jo så klart å kjøpe ferdige skiver, men tenkte jeg bare skulle prøve for å se hvordan det ble! Noen som har noen synspunkter om denne saken? Eventuellt en mal jeg kan bruke til borringen? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Vurderer å hullborre bremseskivene mine, og lurer på om noen her har gjort det før? Har hørt at skivene fort kan sprekke hvis du borrer helt i gjennom, derfor tenkte jeg kanskje at jeg skulle borre til midt nedi skiva, slik at bremsestøvet går lettere bort.. Det beste er jo så klart å kjøpe ferdige skiver, men tenkte jeg bare skulle prøve for å se hvordan det ble! Noen som har noen synspunkter om denne saken? Eventuellt en mal jeg kan bruke til borringen? hullborrede skjiver er ventilering slissede er for å bli kvitt bremse støv... har sett folk som har gjort det ja... vet ikkje om de funka da Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Som du selv sier. Bullshit racing...... seriøst, vet ikke helt om det er trygt å borre sjøl Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Du bør spenne opp skiva i et delehode og borre eller frese hullene etter et mønster som er likt hele veien rundt så det ikke blir ubalanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Ja, og derfor så skulle jeg ha hatt en mal! Eller så kan det jo hende at det er en mulighet å gjøre en selv.. Noen tips? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 vil ikke anbefale å borre i egne skiver, da materialet er herdet. De du får kjøpt ferdig er først herdet etter at hullene er borret, eller er hullene støpt (Porsche) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej45 Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=85649&page=2&pp=15 Siter " Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Skal gå bra å hullbore skiver om du gjør det ordentlig. Delehode eller styrt fres kan være fordel med tanke på mønster og kast, men med nøye oppmerking går det fint med søylebor. Pass bare på å bruke MYE kjøling og forsenk hullene så du ikke får skarpe kanter som sprekker kan starte i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 har du ventilerte eller solide skivere frame? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Skal gå bra å hullbore skiver om du gjør det ordentlig. Delehode eller styrt fres kan være fordel med tanke på mønster og kast, men med nøye oppmerking går det fint med søylebor. Pass bare på å bruke MYE kjøling og forsenk hullene så du ikke får skarpe kanter som sprekker kan starte i. heh var jo han med bobla på skolen i fjor..som hadde 180gamp? men råd til orntlie bremser hadde han ikke nei! hehe lepå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg