Goop Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 det står med relativt stor skrift på den ene hjernen at det er motronic Hmmm...Oki.. Eg som tar feil da.. men hvilket sprut er det? K? L(E)? LH? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Motronic har vel bare en styreenhet sånn som f.eks alle nye biler har...Jetronic har to...... sjekk på koblings skjemaene her: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm så ser man at det er 2 hjerner selv i koblings skjemaet med bilder også.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 alt av kobling har jeg funnet ut av, fikk tak i bedre koblings skjema og da ordna det seg... alt såtr i grunn på det svinghjulet nå... hvordan er det og f,eks sette denna sensoren forran reimhjulet? er vel ikke bare bare og finne ut av plassering på det punketet som skal være der? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 alt av kobling har jeg funnet ut av, fikk tak i bedre koblings skjema og da ordna det seg... alt såtr i grunn på det svinghjulet nå... hvordan er det og f,eks sette denna sensoren forran reimhjulet? er vel ikke bare bare og finne ut av plassering på det punketet som skal være der? Jeg har sensoren foran... gikk greit det.. hadde gått bedre hvis ikke svinghjulet har stått feil når jeg fikk motoren da men.. :rolleyes: Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 har fått tak i detta svinghjulet her nå, tipper det er det som skal være der? er det noen som veit hvordan det skal plaseres? er jo 8 muligheter og sette svinghjulet på.... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 stikk på volvo å få et skriv =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Det er det høyre svinghjulet du skal bruke hvis du har ET motor. Og begge følerene sitter bak på blokka, over svinghjulet. En turtallsføler, og en posisjonsføler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Er det ikke egentli litt konstruksjonsfeil når det går an å sette på svinghjulet feil vei? De eg har vert borti har liksom ikke det gått an... Enten en føringstapp eller at hullene inni kun passer på en vei.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 sjekk på koblings skjemaene her: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm så ser man at det er 2 hjerner selv i koblings skjemaet med bilder også.. Tror det ene er hjernen, og andre er slutt-trinnet. Mener ganske sikkert at motronic har en styreenhet for tenning og sprut. Korrekt meg viss eg tar feil drunk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 motronic enheten styrer både tenning og innsprøytning, mens den "hjernen" du refererer til står på venstre skjerm i motorrommet og er et sluttrinn til dysene, koblet sammen med motstandene osv osv.. Svinghjulet ditt skal stå på følgende måte: når motoren står i øvre dødpunkt, skal tappen på svinghjulet peke ut gjennom hullet til startmotoren. hvis ikke blir tenningen din litt "åt skogen" ... men bilen GÅR merkelig nok om du snur den 180grader, som jeg kjørte rundt med en stund etter motorbyttet mitt i fjor sommer. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 motronic enheten styrer både tenning og innsprøytning, mens den "hjernen" du refererer til står på venstre skjerm i motorrommet og er et sluttrinn til dysene, koblet sammen med motstandene osv osv.. har funnet ut av hele lednigsnettet nå, så burde være startklar til helga, eneste som er kjedelig er at jeg nå må gjenge opp hull til og feste sensoren med i bak kant på motoren :/ eller bytte blokk da, men da må man ha ny topp pakning igjen da selvsagt :P forresten så har jeg vel også feil ohs dyser, ingen som har no 740 turbo dyser og selge vel? eller hvordan er det og ta bort for motstand som ligger i nettet mitt? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 jeg har faktisk 4 stk turbodyser liggende pm meg med en sum da vel =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 da var motor satt på plass i hvertfall, men så er det ledningsnettet jeg har her bare og kaste.. så det gikk dårlig og få liv i detta.. noen som har komplett ledningsnett til b230et? komplett med alt som trengs hadde vært fint.. men har noe da.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg