Gå til innhold

ABS Problemer!

Ranger emnet


G60 Racing

Anbefalte innlegg

Det er ikke noen ABS-bryter på bilene, det vi prater om er den "knappen" det står ABS på... Hehe, ja, lønner seg å ha ABS på vintern;) BLir fort "drifting" uten;)

 

Roger, da har jeg sikkert det, synes jeg har merka det et par ganger:p

Hehe, kjørte bakhjul uten abs i fjor, var moro ja;p

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 racing! du sier du har stor bremsekraftforsterker, og regner derfor med at du har ABS! hva mener du med stor bremsekraftforsterker? en stor og rund belg-type forsterker, som du finner på de fleste ordinære biler med sugemotor?

 

Corrado med ABS har ikke denne typen, men et pumpe system med reservoar, og en firkanta grå boks der du normalt ville finne bremsekraft-forsterkeren.

 

Du har og en ledning som går ut til hvert hjulnav, festa i ABS-sensoren. Ledningen ligger lett synlig over de fremre dempertårnene med en skjøte-kontakt. Du finner de og under baksetet til bakbremsene.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Har ikke Corrado, men golf så det er vel samme system.

Da jeg tok over bilen så hadde de tatt av koblingene bak på varsellampene (ABS og håndbrems) slik at de ikke lyste. Tror ikke ABS'en virket da.

Har hørt at det er mange som koblet ut ABS'en fordi det var en feil på en føler. bare hatt strøm til bremsepumpa slik at den virket.

Har to spørsmål til dere som har lampe som virker.

Lampa mi slukker veldig sent. Da lyser også håndbremslampa, men ikke like lenge. ABS'en virker.

 

Hvor lenge lyser ABS lampa deres?

Er det noe feil selv om ABS'en virker?

 

Hørte med en mekaniker på VAG og han sa jeg ikke skulle gjøre noe med det da det virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår