fosse240 Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 dette var en pen perle :)hvor har du eksos anlegget fra? ¨ Mvh Erik Eksosen er hjemmelaget av diverse potter, rør og bend fra Simons i "løsvekt"... Det var litt prosjekt, men ble ganske fornøyd etterpå! Passformen er meget bra faktisk! Det vanskeligste var bøyen over bakaselen når røret måtte svinge rundt bensintanken og ikke ta borti fjæra osv. Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 lyst til å lage en til 740n min å ? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 lyst til å lage en til 740n min å ? Hehe, nei takk:) Det går med noen timer for å tilpasse... Men 240 er jo enklest å lage dobbel utblås på da. Borrer bare et ekstra hull i originalpotta hvis en gidder... Men jeg laget dette i 2,5" fra katalysatoren. Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Har du lakkert speilene, eller har du kjøpt dem sånn? Kunne tenkt meg speil i hvitt til min og. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Har du lakkert speilene, eller har du kjøpt dem sånn? Kunne tenkt meg speil i hvitttil min og. Jeg har lakkert dem. Ingen problem det, skru dem av og lakk i vei! Bare matt dem ned med noe fint papir først så det ikke flasser etterpå. Noen mener at den indre delen av speilet/festet bør være svart... Smak og behag Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Faktisk den peneste 245`n jeg har sett. Utrolig fet det eksosanlegget. Har hatt slike tanker i bakhodet selv før jeg så bilene din og så at det så utolig tøft ut. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 hvordan har du fått parklysa slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 hvordan har du fått parklysa slik? Foran mener du? Brukte pæreholdere fra sideblink 240/740/940 og borret ca 14mm hull tror jeg, ved siden av blinklyspæra. Passet akkurat inni, slapp faktisk å lime. Prøvde først med 5w pære, men det ble faktisk sterkere enn parklyset, så satte i 3w. Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Hvordan sotet hovedlyktene? Hele glasset sotet? Eller bare plasten inni lakket svart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Hvordan sotet hovedlyktene? Hele glasset sotet? Eller bare plasten inni lakket svart? Har både lakkert plasten inni svart, og et tynt lag med foliatec svart på glasset. Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hmm, på tide å oppdatere tråden min litt kanskje... Det har skjedd litt forandringer, blandt annet ny motor. Fikk inn en skadet 940 turbo '94 på jobb, kjøpte motor og gir, men solgte dessverre m90'en:( Det tok nesten et år før jeg gidda å begynne på motoren. Men når jeg først begynte så gikk det fort! Overhalte selvfølgelig motoren før jeg satte den i:) Det tok ca en uke. Fikk prøvd bilen litt på bane når jeg var på Eikås treffet nettopp, fungerte fint!! Kjørte selvfølgelig litt med bilen først, hehe. Har montert viking chip i etterkant, som også fungerer som den skal. Skal prøve å hoste opp noen bilder. Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Bilen din begynner å bli meget bra nå. Turbomotor gjør susen det:) Legg ut fleire nye bilder. Gjerne fra eikås:) Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Takk for det JørgenT:) Får legge ut noen bilder av forskjellig. Motoren som står i nå er en B230FT, og den så ikke ut da jeg halte den ut av 940'en... Regnet med at den var 'ok' - men synd å bare slenge den oppi uten å gjøre noe! Så jeg skrudde den fra hverandre og monterte i nye slitedeler. Litt bilder: Skitten blokk.. Mye avfetting og vasking Nylakka og honet blokk Nye deler for ca 10 000,- Fikk ikke av den jæ... frontplata, så da heiste jeg opp hele driten med kasse etter termostathuset (les: 2 m6 bolter) Litt spagetti må man regne med:) Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 hehe ser bra ut! bare kom med bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 dette var en pen perle :)hvor har du eksos anlegget fra? ¨ Mvh Erik det så hjemmesmidd ut... men grom bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg