Earthquake Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Jeg har ett Orion XTR 10"element liggende i uthuset:) Hadde 4 en gang, men vet ikke hvor de siste ble av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hva med første generasjons Pioneer IMPP, de spilte bra i sin tid:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Kjempekult..!! :) Hadde ikke Tor Steinar mye ODR liggende..? Tror den ODR spiller'n, samt den 16" bassen TAD laget bør være i lista di... Den bassen tror jeg er grom... Gleder meg til å se fortsettelse på dette.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 nostalgisk ja!! code til Pioneer ja.... tror jeg husker enno hvordan den kan fikses... ellers hadde jo Sansui noen bra forsterkere, mitt første DLS amp kjøpte jeg den gange da den hadde 4 kraftige utgangs transistorer med direkt 12 volt fra batteriet som driver spenning, ved 1 ohms ble det liv i den gitt. Alpine hadde noen fine equilizer med innebygd forstekere og. Bygde/solgte mye RCA overganger til Pioneer og Kenwood og gitt.. kiddie men støy på Kenwood var standar... Nakamichis sin 2x75watters var på menyen og... og den måtte "virkelig" monteres på en tre plate for å ikke støye ved kontakt med chassiset.. hehe..derfor måtte man finne ut hvorfor det var sånt og hvordan dette hengte sammen med jordingspunkter/støy... internett var en ukjent sak der man kunne få/spørre om hjelp... damndamn men den som imponerte meg mest var PPIs power supply med selvregulerende/svingende toroid transformator uten kontrol ic og fantastiske 32 utgangs transistorer på en 2 kanaler og over halv meter lang... wtf? Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Naka ja... hadde den 4x25wattern... fikk den aldri helt støyfri nei. :D Ble lei av jording for en stund der. Er det en TD1200i-spilller du har liggende og slenge? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Bil ja... Opel Manta er jo en klassebil som alle som har hatt hockeytorv husker. Snakk om 80-talls ikon på rånestripa! -Eller "Frænaporsche" som vi kallte det uti Øksendalen, Lars ove har sikkert hørt den etpar ganger, hehehe :D Eller så må jeg si at dette kan bli meget artige og vellydende saker! Det er jo så mye bra nevnt her at en lurer på hvorfor folk gidder å kjøpe nytt :P Skal bli spennende å se hva du ender opp med. Heier litt på McIntosh amper jeg iallefall. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Naka ja... hadde den 4x25wattern... fikk den aldri helt støyfri nei. :D Ble lei av jording for en stund der. Er det en TD1200i-spilller du har liggende og slenge? hehe... amatør... :yak: husker ærlig talt ikke, ligger pakket ned et sted... tenkte den skulle kanskje montere den i sengen og hive ut Sansui receiveren.... hehe...god lyd til felles nyttelse hetter det kanskje?... kiddie radio lyden fra Nakan er silkemyk og deilig detaljert. Siste jeg gjørde var å justere azimuten på lydhodet i 1995, tror tok av reimene og... den vil jeg gjerne ha fast montert i kassa mi når jeg ligger et par meter under bakken gitt... hehe... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Mener at Orion hadde noen røde amper en gang i tiden.. HCCA eller noe slikt. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Mener at Orion hadde noen røde amper en gang i tiden.. HCCA eller noe slikt. Hehe, sånn hadde jeg i min glade ungdom, HCCA 2250, som jeg mener å huske var på 2x250watt, den dro hvertfall 4 stk 10" Orion bassere uten å blunke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jeg holder på med en liten plan om etterhvert bygge ett skikkelig old school anlegg i en bil. Planen er på sikt å stille opp i Emma med dette prosjektet. Trenger litt inspill på hva dere mener er skikkelig old school komponenter: Det jeg må ha er: (mine forslag i farta. Vet jeg har glemt MYE) Cd spiller (Denon DCT(?)1000,Pioneer ODR, Mc Intosh, Alpine) Forsterkere(Soundstream A6.0,A10.0,Continium,Da Vinci, Macrom 44.07, Adcom GFA 4404, Mc Intosh) Frontsett (Morel, Rockford Fosgate, Boston Acoustics) Sub (Celestion AP/AD, Soundstream SPL) Passivt delefilter Det som jeg kan bruke: Parametrisk EQ enhet Linjeforsterker enhet Jeg har en eldre PG: ZX 450 liggende. Vet ikke om det er gammelt nok, er noe feil med den, noen loddinger som ikke er helt hundre. Noe som ga en brumme lyd. Har også en Denon cd spiller, gammel den også. Fungerer fint so juling fortsatt, det er den modellen som ikke har forsterker, kun forforsterker. Bruker de fortsatt daglig i MB'en. Litt dårlige radiosignaler, som blir noe bedre når den blir varm. Husker ikke hva den heter, men er slik Alfa processor sak, skal sjekke. :) Det er en Denon DCT 1000R Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Jeg har en eldre PG: ZX 450 liggende. Vet ikke om det er gammelt nok, er noe feil med den, noen loddinger som ikke er helt hundre. Noe som ga en brumme lyd. Har også en Denon cd spiller, gammel den også. Fungerer fint so juling fortsatt, det er den modellen som ikke har forsterker, kun forforsterker. Bruker de fortsatt daglig i MB'en. Litt dårlige radiosignaler, som blir noe bedre når den blir varm. Husker ikke hva den heter, men er slik Alfa processor sak, skal sjekke. :) Det er en Denon DCT 1000R Det er den Denon spilleren jeg tenkte på. Den er fet. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Hehe, sånn hadde jeg i min glade ungdom, HCCA 2250, som jeg mener å huske var på 2x250watt, den dro hvertfall 4 stk 10" Orion bassere uten å blunke:) Det var den jeg tenkte på Pål... fet sak, likner vel litt på Powerhouse ampene egentlig i utseende. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Sony har vel også noe gammelt og godt når jeg tenker meg om, Jonny B har vel hatt noen XES bånddiskanter som låt bra etter hva jeg husker Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Det er den Denon spilleren jeg tenkte på. Den er fet. Har i tankene om å bytte den ut. Men vet ikke når jeg kan kjøpe meg en cd/mp3 spiller med 2 signalutganger (ikke har jeg sjekka hva dem koster heller) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 McIntosh har jo fett bilstereo-utstyr med old school-look... har veldig sansen for spilleren dems... MX406: Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg