ca(2) Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hei! jeg sitter å tenker litt på bil nå siden jeg snart fyller 18. Jeg har lyst på BMW, men med tanke på trimming osv, hva er lettest å få godkjent med kompressor og turbo osv av en 325 og 328? ikke tro at jeg skal trimme bilen med en gang :chevy Siter Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt! Ønsker BMW 325/328 E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xitius- Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 lettest å trimme mordi Siter Team Low kjører kebab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Er ikke noe forskjell i hvor lett det er å få godkjent.. Begge er nok like vanskelig damndamn Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oas Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 lettest å trimme mordi ? birthday klovn ro deg ned. Har de nett dekkning på bondegårder også nå eller har du bare ikke vert ute på et par år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Kan nok få det godkjent har du penger nok;) Bare kjøpe noen hælvettes bremser og litt diverse. Problemet med å få godkjent BMW'er med f. eks turbo er at det er så vanskelig(les, umulig) å få tak i papirer fra BMW på hvor mye ting er godkjent for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Kan nok få det godkjent har du penger nok;) Bare kjøpe noen hælvettes bremser og litt diverse. Problemet med å få godkjent BMW'er med f. eks turbo er at det er så vanskelig(les, umulig) å få tak i papirer fra BMW på hvor mye ting er godkjent for. Tullprat. Så lenge man har en dialog med biltilsynet underveis i byggingen er det overhodet ikke noe problem å få godkjent en BMW med hverken turbo eller kompressor. Det eneste som må til er rikholdig dokumentasjon og en dialog fra begynnelse til slutt. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Tullprat. Så lenge man har en dialog med biltilsynet underveis i byggingen er det overhodet ikke noe problem å få godkjent en BMW med hverken turbo eller kompressor. Det eneste som må til er rikholdig dokumentasjon og en dialog fra begynnelse til slutt. Yeah right:P prøv da, så viser du meg godkjenningspapira dine når du er ferdig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Yeah right:P prøv da, så viser du meg godkjenningspapira dine når du er ferdig! Har allerede godkjent en E30 316 med M5 3,6, og til uka skal jeg på biltilsynet og godkjenne en Alpina. Godkjenningspapirene på E30'en har den nåværende eieren, men jeg kan scanne det nye vognkortet på Alpinaen når jeg får det hvis du tror at du sitter på fasitsvaret... Har fått godkjent modifikasjoner på en rekke andre kjøretøyer også, og da har dokumentasjon og kontakt med tilsynet underveis vært alfa og omega. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Har allerede godkjent en E30 316 med M5 3,6, og til uka skal jeg på biltilsynet og godkjenne en Alpina. Godkjenningspapirene på E30'en har den nåværende eieren, men jeg kan scanne det nye vognkortet på Alpinaen når jeg får det hvis du tror at du sitter på fasitsvaret... Har fått godkjent modifikasjoner på en rekke andre kjøretøyer også, og da har dokumentasjon og kontakt med tilsynet underveis vært alfa og omega. Da har du være heldig og treffi på de rette folka;) Vanligvis må man til TÜV i Tyskland! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Og godkjenne en 316i med M5 motor er ikke noe stort problem, men når du plutselig setter turbo eller kompressor på en motor så er ikke den motoren typegodkjent lenger i norge og da begynner problemen. En motor MÅ være typegodkjent i norge for at du skal få godkjent den i norge. Jeg hadde heller kjøpt en M3 motor og satt i den 325/328i en du har lyst på. Med M3 motor så får du en motor med +/-300hk og du får en gassrespons som du bare kan drømme om i en turbomotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Og godkjenne en 316i med M5 motor er ikke noe stort problem, men når du plutselig setter turbo eller kompressor på en motor så er ikke den motoren typegodkjent lenger i norge og da begynner problemen.En motor MÅ være typegodkjent i norge for at du skal få godkjent den i norge. Stemmer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ca(2) Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 går en m3 motor rett inn i en 328/328? eller krever det visse modifiseringer? hva er e mekaniske forskjellene i en 325/328 motor og en M3 motor? Siter Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt! Ønsker BMW 325/328 E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Det har ikke noe å si om du har turbo eller ikke.. det biltilsynet vil ha er dokumentasjon på at bremser og understell tåler den effekten du har i motoren.. det er vertfall det biltilsynet sier her.. så det er ikke noe problem å få godkjent en bmw med turbo eller kompressor så lenge du kan dokumentere at bremser og understell tåler effekt økningen, men det er viktig med en god dialog med biltilsynet hele veien:) ta en titt her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=11326 Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Stemmer! Hvordan kan du være så skråsikker? Har du bygget og godkjent noe selv, eller baserer du dine påstander på hva du har hørt? Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hvordan kan du være så skråsikker? Har du bygget og godkjent noe selv, eller baserer du dine påstander på hva du har hørt? Det er kun et fåtall av folk som bygger BMW turbo i Norge som får godkjent det. Let etter en tråd her på forumet om akkurat dette, da finner du ut hvor vanskelig det er. Prata med tilsynet her for en stund siden, dem skulle ha dokumentert størrelse på bremsesylinder bla. Hvordan skal du få papirer på det? HÆÆÆ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.