Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet og lest ca alle poster på alle 61 sidene av denne prosjektråden, og alt det bare fordi jeg bor på hovseter (1min fra røa) og skulle se om det var en eirik jeg kjente som skrev.. Må si at ditt pågangsmot imponerer meg, og gir meg inspirasjon, kjøpte meg selv en førstebil 2. juni, en Mazda 323F 94 mod, er litt rust på den men har ikke helt giddet og begynt og fikse, men med litt inspirasjon fra deg får jeg lyst til og fikse det på min bil nå..

Hvor på røa bor du forresten? Hadde vært morsomt og se på denne charaden sånn som den står nå, hvertfall siden det er maks 2min og kjøre :P

 

Kristian

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Wow tid og krefter har du ihvertfall ser det ut til =) Fint å se, keep up the good work! ;)

 

Jeg har både tid og krefter, ja. Heldigvis ;)

Takk :)

 

 

 

Nå har jeg sittet og lest ca alle poster på alle 61 sidene av denne prosjektråden, og alt det bare fordi jeg bor på hovseter (1min fra røa) og skulle se om det var en eirik jeg kjente som skrev.. Må si at ditt pågangsmot imponerer meg, og gir meg inspirasjon, kjøpte meg selv en førstebil 2. juni, en Mazda 323F 94 mod, er litt rust på den men har ikke helt giddet og begynt og fikse, men med litt inspirasjon fra deg får jeg lyst til og fikse det på min bil nå..

Hvor på røa bor du forresten? Hadde vært morsomt og se på denne charaden sånn som den står nå, hvertfall siden det er maks 2min og kjøre :P

 

Kristian

 

Hehe. Rust fikser man best med sandblåsing, eller kapping og sveising. Kjedelig og pusse, før rusta kommer tilbake. Har brukt Coroless til nå, men jeg vet ikke hvor bra det er. Har hørt mye positivt om RustBullet, selges av Daggis på forumet, tenkte å prøve det ut.

Jeg gikk ut av Hovseter skole i sommer, faktisk, så jeg gått/syklet Røa-Hovseter hver dag i tre år. Bilen din virker kjent, tror jeg har sett den før. Hvor på Hovseter bor du?

Selv bor jeg rett bak 7 Eleven :)

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Rust fikser man best med sandblåsing, eller kapping og sveising. Kjedelig og pusse, før rusta kommer tilbake. Har brukt Coroless til nå, men jeg vet ikke hvor bra det er. Har hørt mye positivt om RustBullet, selges av Daggis på forumet, tenkte å prøve det ut.

Jeg gikk ut av Hovseter skole i sommer, faktisk, så jeg gått/syklet Røa-Hovseter hver dag i tre år. Bilen din virker kjent, tror jeg har sett den før. Hvor på Hovseter bor du?

Selv bor jeg rett bak 7 Eleven :)

Eirik

 

Bor rett over veien for hovseter skole, ved siden av steinerskolen før var blokkene gule, nå er de grå.

 

Kjører jo endel rundt på røa og hovseter området da. Hvor bak 7-eleven? innkjøring fra røa?

 

Kristian

- 2007 Audi A3 2.0 TDI Quattro S-Line

x 2004 Audi A3 1.6 FSI S-Line (solgt)

x 1994 Mazda 323F 1.6i 16V (solgt)

 

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt 9,7 dl Rustbullet til bilen fra Daggis her på forumet.

 

Planen er først to strøk Rustbullet, så to strøk Coroless, deretter to strøk grunning og så to strøk lakk. Har folk noen tips til hvordan grunning man kan bruke, som man kan kjøpe i vanlige hobbybutikker? Har Quick Grunning mot rust, men jeg vet ikke hvor bra dette er. Det holder kanskje med 4 lag antirust under?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på denne tråden og må si at jeg synes det er flott at du fikser en bil som ikke alle andre holder på med. sier bare: TUSEN takk for at jeg slipper å se enda en bmw 3 eller 5 serie, eller en golf 1,2 eller 3 og nå også 4 som nesten blir helt like hverande synes det er mye mer spennende å sjekke ut skjeldene prosjekter og det gir også mer inspirasjon for min del, men alle er vi forskjellige, det er bare det at noen er mere lik hverandre en andre..... he he.

 

sjekk ut min tråd da vel:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=135975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på denne tråden og må si at jeg synes det er flott at du fikser en bil som ikke alle andre holder på med. sier bare: TUSEN takk for at jeg slipper å se enda en bmw 3 eller 5 serie, eller en golf 1,2 eller 3 og nå også 4 som nesten blir helt like hverande synes det er mye mer spennende å sjekke ut skjeldene prosjekter og det gir også mer inspirasjon for min del, men alle er vi forskjellige, det er bare det at noen er mere lik hverandre en andre..... he he.

 

sjekk ut min tråd da vel:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=135975

 

Man kan da få inspirasjon av andre stiler og merker også. Bare det at andre også er villige til å ofre litt tid for bilen sin gir meg mengder inspirasjon til min egen. Det er gøy å skille seg ut litt. Det dumme er at det hverken er overflod av Daihatsu-deler, eller en stor kultur i Norge. Men det er veldig gøy å gjøre noe ikke andre gjør. For å si det slik, jeg hadde ikke peiling på hvordan bil jeg skulle ha eller hva jeg skulle gjøre. Først kjøpte jeg bilen, deretter fant jeg ut litt om Daihatsu, fikk litt inspirasjon på diverse forum og sider (og av diverse folk), deretter bestemte jeg meg for hvordan stil jeg vil kjøre. Jeg er absolutt ingen merkefantast, jeg vil ha mye rart i løpet av livet. Men nå har jeg Daihatsu, og jeg koser meg med å skulle bygge en 5-dørs (G102) med 1.3 literen (HC-E). Det er forresten en av grunnene til ta jeg ikke vil ha turbomotor (CB61 eller CB80), jeg vil skille meg veldig ut (når jeg først har muligheten).

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen i helgen var å få bilen rustfri. Så på fredag dro jeg ut og kjøpte vinkelsliper, og var så fornøyd. I går pælmet jeg ut alt av garasjen for å kutte og sandblåse vekk all rusten under og alle rusthullene.

 

Ble med meg på en guided tur rundt Daihatsuenbiggrin_upper.gif

 

 

rimg0100be6.jpg

 

rimg0105ml6.jpg

 

rimg0107zn0.jpg

 

 

Sløvt av meg å ikke ha funnet ut dette før. I går begynte jeg å pirke vekk kitt, og da falt det ytterste laget fort av, og dette skulte seg under..

 

rimg0109ox0.jpg

 

 

Her er øverste del av hullet bensinpåfyllingsrøret går igjennom.

 

rimg0110ah6.jpg

 

 

Og her er nederste del..

 

rimg0108ve2.jpg

 

 

Tror rusten har utviklet seg heftig siden oktober, her blir det mye jobbing.

 

rimg0111jq0.jpg

 

 

Og så, for le grande finale, et rusthull of surprise.

 

Slik så det ut i april. Hvis man ser i kanten, ser man at jeg har smurt på Coroless. Trodde først det skulle være et hull, før jeg trodde det kanskje ikke var det likevel.

 

rimg0027zl4.jpg

 

 

Slik så det ut i går. Pirket borti det med skrutrekker og gikk rett igjennom.

 

rimg0116dx1.jpg

 

 

Er det for mye rust? Skal jeg gi opp Suki? Finne meg en annen Charade? Eller er ikke dette mye å sveise? Hvor skal jeg få et nytt hjørne til bakplaten på venstre side?

 

 

Fikk iallfall shinet motorrommet på Versoen (familiebilen/prosjekttransport) biggrin_upper.gif

 

verso42jw7.jpg

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe jeg gir opp, er jo tross alt Suki. En ting skjønner jeg ikke, riktignok, og det er at denne bilen bare har gått 125.000. Er jo bare 14 år gammel!

Man burde vel sveise inn helt nytt hjørne til bakplata? Er jo bare tull å lappe på det med vanlige stålplater.

Eller så kan jeg gjøre som naboen sa, "stålplast og duk" screwy.gif

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sveist like mye på min jeg og har fortsatt litt igjen :)

Hvis du får tak i deler fra veng eller fra evt. delebil så er det det som gir minst jobb med tanke på tilpassing(er jo det som tar tid, da).

 

Det ser altid mye ut før du begynner å skjære i det !

Som sagt så har moe å co etter billig sveiseapparat som er greit nok om du ikke får lånt deg ett bra (esab, kempi o.l).. Da har du verktøyet, så kjøper du deg en karosseri plate til 150,-(type mellomstor) og du er igang!!

 

Lykke til ;)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor legge så mye penger i en charade ? =/

Dumt sagt gitt.

 

Noen liker å renovere diverse biler. Alle har forskjellige smaker, ikke hver dag noen fikser opp en slik bil heller, så det er jo litt morro å se slikt, å se at noen bryr seg om slike biler, samme som at noen pusser opp skikkelige sjeldne å gamle biler.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår