Astra-Driver Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Hei. Jeg har en opel astra 1,6i..den går helt strøkent vanligvis...men den har sine dager.plutselig finner den på at den skal "hakke" litt bortover veien...dette skjer spesielt om jeg f.eks ligger på 3.gir i lav fart.det føles litt som han gir bånn (i ett hundredels sekund, altså jeg får ett rykk)om jeg ikke da trår inn clutsjen eller gir bånn gass,vil den "rykke og hoppe" seg bort over ei lita beite.ingen lamper lyser.dette er utrolig irriterende, spesielt da jeg har forklart situasjonen til opel og betalt ca 2-3000,- uten endringer...det er også litt kinkig at det bare skjer på noen utvalgte dager.siden mekanikeren som prøvekjører får aldri føle denne "hakkingen",og når han da tester bilen etter at en del er byttet skriver han på regninga: prøvekjørt-ingen fjusk.værgudene har ingen innvirkning.han har hakket i regn,full sol,vinter, sommer,overskyet.... jeg er utrolig forvirret...noen som har peil? Hilsen en astra kjører som liker fin flyt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Kan høres ut som at du har begynt å få antydning til ventilheng, noe som er vanelig på disse motorene.. Coilen er også en svakhet men da bruker den å fjuske nesten hele tiden.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra-Driver Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Kan høres ut som at du har begynt å få antydning til ventilheng, noe som er vanelig på disse motorene..Coilen er også en svakhet men da bruker den å fjuske nesten hele tiden.. Takk for svar! ventilheng ja...kan stemme d,for hører en svak antydning til noe tikking når den står på tomgang...hvordan kan jeg kvitte meg med dette?og har du noe aning om hva det vil koste meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Takk for svar!ventilheng ja...kan stemme d,for hører en svak antydning til noe tikking når den står på tomgang...hvordan kan jeg kvitte meg med dette?og har du noe aning om hva det vil koste meg? Prøv og kjør motoren varm, så kjører du den på va 4500-5000rpm over en strekning på va 5 min.. Kan henne den løsner da... Vis ikke må toppen av og overhaldes. pris ca 15.000.- Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra-Driver Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Takker igjen for svar. Overhaling av toppen er uaktuelt. da dette er dyrt. så jeg får prøve det andre forslaget ditt. Kan dette utvikle seg til det verre? Vil du anbefale meg å selge bilen, om jeg ikke får fikset dette selv? Finnes det noe "vidunder middel" som er verdt et forsøk kanskje? mvh. Astra-Driver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Takker igjen for svar. Overhaling av toppen er uaktuelt. da dette er dyrt. så jeg får prøve det andre forslaget ditt. Kan dette utvikle seg til det verre? Vil du anbefale meg å selge bilen, om jeg ikke får fikset dette selv? Finnes det noe "vidunder middel" som er verdt et forsøk kanskje? mvh. Astra-Driver Ja finnes jo flere triks som går ann på prøve, motor rens som blandes i oljen og kjøres litt med så skiftes. Kan også bruke diesel i oljen men da skal men være forsiktig at det ikke går galt... Kan også ta en av vakumslangene på innsuget av og sprøyte farris inn i den mens du holder bra turtall på motoren det vill gjøre ventilene ren. Men har du ikke noen kompiser som kan litt om bil som kunne sittet på og hørt om det hørers ut som tennings feil eller noe mekanisk.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra-Driver Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Takker så mye...jeg dro bilen på 3gir så det holdt,i en 5min tid.dette hjalp masse.skal blande et vidundermiddel i olja og gjøre det samme igjen...håper det blir strøkent da. Takk for hjelpa. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
høggeren Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Hjalp dette here eller?? Har samme problemet selv med en astra f 1.6i Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian var der Krug Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Jeg har en Astra G 1.6i selv, og har merket denne hakkingen selv på lavt turtall i 3. gir, samt lavt i 2. gir... Siter - 2006 mod. Ford S-Max Trend- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv- 2002 mod. Opel Astra G Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 323f Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 dama har en astra 1,6si selv og har det problemet hun også, må trykke inn clutchen ellers hakker den seg bortover... må prøve det 5 min trikset i 3 gir hun å! Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezbond Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Testa det 5min i 3dje-gear idag på en astra som har det samme problemet til ingen nytte.. det ble kanskje enda værre.. Er det ikke bare litt risky å kjøre Farris inn i motoren.. vann komprimerer jo ikke.. Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra-Driver Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 å kjøre i 110 på 3gir i ca 5min funka for min del.men kom tilbake etter ett år el no.men ikke like ille.du får tak i noen omega produkter som hjelper/utsetter driten.Er jo ikke dumt å sjekke tenningen å diverse filtre også,og sjekke at alt av vakumslanger er som de skal.tror dette er meget vanlig på disse opel motorene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg