MercFreak Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Coilovers til 240 kan du lage selv.. man får kjøp løse hylser med mutter til å sveise på fjærbeinet, fjær kjøper du i ønsket styrke og hardhet.så framme er d enkelt. bak blir d nok verre. hjelper utrolig lite da du ikke får en demper som er beregnet på og ha lav bil som i utgangspunktet er problemet mitt... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 da så.. du kan jo korte inn demper stanga, blir litt vilt, :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 da så.. du kan jo korte inn demper stanga, blir litt vilt, :driving mye bortkasta tid... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Jeg har laget mine selv og har "masse" vandring på demper, bruker bilstein innmat, jeg kan skru min ned så jeg har 2 cm klaring mellom travers og bakken og fortsatt ha litt demping igjen så jeg skjønner ikke at det skal være noe problem å lage disse selv, kjøpte alle delene utenom dempere av Pedersen Racing. hjelper utrolig lite da du ikke får en demper som er beregnet på og ha lav bil som i utgangspunktet er problemet mitt... Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 hva med å flytte demperinnfestningen lenger ned? bak tenker jeg på.. fremme vet jeg kke helt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jeg har laget mine selv og har "masse" vandring på demper, bruker bilstein innmat, jeg kan skru min ned så jeg har 2 cm klaring mellom travers og bakken og fortsatt ha litt demping igjen så jeg skjønner ikke at det skal være noe problem å lage disse selv, kjøpte alle delene utenom dempere av Pedersen Racing. fikk du tak i hylser som passer rundt dempern på 240? snakka kollevold, og da fantes det ikke hylser som var store nok i følge dem i hvertfall.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 var en repotasje i et bilsport for en måned siden, en svenske som lagde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 fikk du tak i hylser som passer rundt dempern på 240? snakka kollevold, og da fantes det ikke hylser som var store nok i følge dem i hvertfall.. Pedersen har deler så du kan bygge om originale bein. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Pedersen har deler så du kan bygge om originale bein. det høres bra ut :) får høre med dem, men først få bilen til og gå igjen :( Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jeg har laget mine selv og har "masse" vandring på demper, bruker bilstein innmat, jeg kan skru min ned så jeg har 2 cm klaring mellom travers og bakken og fortsatt ha litt demping igjen så jeg skjønner ikke at det skal være noe problem å lage disse selv, kjøpte alle delene utenom dempere av Pedersen Racing. bilder?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 fikk du tak i hylser som passer rundt dempern på 240? snakka kollevold, og da fantes det ikke hylser som var store nok i følge dem i hvertfall.. Om det ikke finnes kan du ta kontakt med en mekanisk bedrift av noe slag og få dem til å lage hylser til deg. Tror ikke det ska vere så vanskelig å lage det (ikke så fryktelig dyrt) Men lykke til! Håper det ordner seg! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 blir fort dyrt om du skal få noen til å lage for deg, om du ikke kjenner noen som kan ta d på kveldsti.. så kommer det jo litt ann på maskinparken til de som lager for deg, best er det jo å få kjørt de styrt, og da blir det dyrere om du skal betale for de.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 med dempere fjører og kit for ombygging av fjørbein så endte det ca på 7000kr for alt som trengtes via pedersen.. er i grunn ikke så ille det da! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Nei, ikke så ille det. Eneste ekstra utgift da er vel maskinering av gjenger på fjærbeina. Var det med Bilstein rally innsatser? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 med dempere fjører og kit for ombygging av fjørbein så endte det ca på 7000kr for alt som trengtes via pedersen.. er i grunn ikke så ille det da! mer info på dette? her snakker vi KUN framme? har sellholm coilover bolt on til 240? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg