Gå til innhold

Skal bygge anlegg i golf 2. Planer (trenger litt tips)

Ranger emnet

Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Får meg 99% sikkert en golf2 i nærmeste fremtid, og skal da ha anlegg i den (duuuhhh) Jeg skal ha en Pioneer p77mp (den NAD wannabe`en ;)) Tenker på en Soundstream TRA880.5 forsterker http://www.soundstream.com/sub/products_amps_tarantula.html

Og en Peerless Resolution 12 http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=931603 &cart_id= montert i reservehjulsbrønnen. Har ikke bestemt meg for frontsett eller bakhøytalere, vurderer 6.5" komponent fram, og noe som passer i originalhullene bak. Trenger også tips om kabler og kondensator. Jeg hører mest på punk (offspring, bowling for soup o.l.) Men også en del Dire Straits og lignende. Hører på veldig mye forskjellig musikk ;)

Budsjettmessig så tenker jeg det blir noe slik:

Frontsett: 2500-3000 kr

Bakhøyt: 1000-1500

Kondensator: rundt 1500

Kabler: rundt 1500

Anlegget skal være mest mulig skjult, sub og forsterker skal helst gjemmes under gulv i bagasjerom, trenger derfor en sub som ikke trenger så stor kasse.

Tenker å bygge kasse til frontsett i kickpaneler foran, og ha diskanter i originalhullene. Bak skal høytalere gjemmes i originaluttak. Å lage hull i hattehylle er uaktuelt. ;)

Det kommer til å bli et langtidsprosjekt å få i alt av anlegg, gewinde og felger + lakk kommer i første rekke. ;)

Edit: Glemte å si at bilen ikke kommer til å delta i noen form for konkurranser med anlegget, det kommer til å bli bygd kun for at jeg vil ha ok lyd i bilen.

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller alle penga for høyttalere i noe godsaker foran.

Dropp kondensator, invester heller i demping.

Oppgrader originalkablene fra dynamo - batteri, batteri - jord, dynamo - jord.

Div kabler og sikring kommer nok på nærmere 2000+ vil jeg tro.

Membranen på suben bør nok helst være oppe i dagen da det ellers kan bli noe mudrete lyd.

En 10" på hver side og forsterkern under et ekstra gulv kan kanskje være en idè?

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. Men har et forslag selv, BÅDE demping og kondensator :D Har veldig lyst på Focal polyglass frontsett, ble usikker på suber nå, har du\dere noen forslag til 2 10"? Helst som kan drives av nevnte forsterker, gi gjerne forslag til annen forsterker og :)

Edit: Kan jo bruke 2 10" peerless..... babyhmm?

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontraforslag:

Demping og Batteri! Batteri er mye viktigere enn kondis ;)

Oddyssey og Autocustom skulle vel ha passe hårete saker på den fronten.

Tja... to stk Morel Elate 10" vil nok kunne gjøre en veldig fin jobb.

Bygger lite og er ikke allverden krevende på kassevolum.

Mer om disse her.

Spørs hva du er ute etter lydmessig også, men SS forsterkern på de der vil nok kunne bli ganske så bra saker både mhp trøkk og godlyd :)

Du finner jo også meget gode kandidater på komponentsiden der skulle jeg mene.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng godt poeng.. Forresten, litt offtopic, har et Optima redtop som jeg fikk av en kompis. Det har stått ei stund (et par uker tror jeg) i en bil som trekker strøm når tenninga er av. Det virker dødt, er det noen måte å gjenopplive det på? Kunne vært greit å ha i einseren.... Den har ikke batteri, stakkars liten ;) Det var nytt da det ble satt i bilen forresten..

Edit: Må bare, batteri, demping OG kondensator :D :hammer

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng godt poeng.. Forresten, litt offtopic, har et Optima redtop som jeg fikk av en kompis. Det har stått ei stund (et par uker tror jeg) i en bil som trekker strøm når tenninga er av. Det virker dødt, er det noen måte å gjenopplive det på? Kunne vært greit å ha i einseren.... Den har ikke batteri, stakkars liten ;) Det var nytt da det ble satt i bilen forresten..

Edit: Må bare, batteri, demping OG kondensator :D :hammer

Sett det på lading med en god lader som holder 14,4 V og klarer å levere noen ampere.

Det må stå et par døgn.

Mener det også finnes ladere med "gjenopplivingsmodus".

Det skal være mulig å vekke det fra de døde ;)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok være mulig å få liv i det som BeemerZ1 sier.

Men pass deg så du ikke får et vandødt zoombiebatteri, de spiser som kjent hjernen på bilen :hammer

Nåda, du kontrer, men da sier jeg: Bedre med gromme kondiser og større strømforsyning i selve forsterkern, altså bedre forsterker før kondis :D

Men nå skal jeg slutte å være vrang og heller la deg fundere på hva du skal ha for noe :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider