Gå til innhold

Miniamatørtest av "Vamp Audio" sin DC-12!

Ranger emnet


BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Tøys, de har samme magnetstørrelse, svingspolestørrelse og samme terminaler.

Ser ingen grunn til å tvile på at disse kommer fra samme fabrikken.

 

Mvh

Dag Johansen

 

Det er mulig og det er sikkert mye som kommer derifra også fra annerkjente merker, men vi slokker bare ilden der... Ingen vits dette.....hvem, hva, hvor og hvordan spiller vel ikke så mye rolle, men hvis det er noe du/dere lurer på så kan du/dere jo bare kontakte den som er "produsent" av dette den svarer dere sikkert hvis det er noe dere lurer på så lenge høfligheten er der og folk ikke sitter å tråkker det ned i dritten når de ikke vet hva det er ...Min erfaring med vamp er veldig bra,ingen tvil om det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er mulig og det er sikkert mye som kommer derifra også fra annerkjente merker, men vi slokker bare ilden der... Ingen vits dette.....hvem, hva, hvor og hvordan spiller vel ikke så mye rolle, men hvis det er noe du/dere lurer på så kan du/dere jo bare kontakte den som er "produsent" av dette den svarer dere sikkert hvis det er noe dere lurer på så lenge høfligheten er der og folk ikke sitter å tråkker det ned i dritten når de ikke vet hva det er ...Min erfaring med vamp er veldig bra,ingen tvil om det.....

 

Min også, om enn noe begrenset foreløpig! :D Vil ha ny forsterker!! :)

 

Jan Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig og det er sikkert mye som kommer derifra også fra annerkjente merker, men vi slokker bare ilden der... Ingen vits dette.....hvem, hva, hvor og hvordan spiller vel ikke så mye rolle, men hvis det er noe du/dere lurer på så kan du/dere jo bare kontakte den som er "produsent" av dette den svarer dere sikkert hvis det er noe dere lurer på så lenge høfligheten er der og folk ikke sitter å tråkker det ned i dritten når de ikke vet hva det er ...Min erfaring med vamp er veldig bra,ingen tvil om det.....

Var vel ikke meninga å tråkke noe ned i dritten, det var vel heller å prøve å fjerne det ufortjente kvalitetsstempelet disse elementene har fått fra brukere som tydeligvis ikke har prøvd mye annet i samme prisklasse... :hammer for kr 2990,- for dette elementet er jo ikke akkurat billig og ikke er det priset riktig heller, siden de blir solgt på QXL til under 1000-lappen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også, om enn noe begrenset foreløpig! :D Vil ha ny forsterker!! :)

 

Jan Rune.

 

Å si du er fornøyd med kvaliteten er vel kanskje ikke riktig når du i tidligere innlegg syns lydkvaliteten er ræva? Men det spørs jo hva kriterier du hadde når du statet da:) Den er sikker helt ok til dB drag og konstruksjonen kan vel være ok på dette elementet, men det er hvertfall ikke lagt mye jobb i monteringen, det er vel bare å se hvor mye limsøl osv som ligger å flyter utover på dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si du er fornøyd med kvaliteten er vel kanskje ikke riktig når du i tidligere innlegg syns lydkvaliteten er ræva? Men det spørs jo hva kriterier du hadde når du statet da:) Den er sikker helt ok til dB drag og konstruksjonen kan vel være ok på dette elementet, men det er hvertfall ikke lagt mye jobb i monteringen, det er vel bare å se hvor mye limsøl osv som ligger å flyter utover på dem:)

 

Har du sett så mye lim søl da?? Vil bare si at jeg har sett mye verre ting enn akkurat det, ikke det at det bryr "meg" noe....Det er ikke alltid man går for skjønnheten heller da,å isåfall hvis folk vil bruke det til db så tror heller ikke jeg de bryr seg,etter mine erfaringer med dB drag så drar vi det elementene makter,å litt til...eller hur??

Prøv nu heller å ikke se så mørkt på alt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett så mye lim søl da?? Vil bare si at jeg har sett mye verre ting enn akkurat det, ikke det at det bryr "meg" noe....Det er ikke alltid man går for skjønnheten heller da,å isåfall hvis folk vil bruke det til db så tror heller ikke jeg de bryr seg,etter mine erfaringer med dB drag så drar vi det elementene makter,å litt til...eller hur??

Prøv nu heller å ikke se så mørkt på alt.....

Jeg har titta på et par sånne og der var det veldig mye lim som hang rundt omkring, men det trenger på ingen måte å ha noe med lydkvaliteten å gjøre, det gir bare ikke den "vil ha" følelsen når du tar i sånt. Men de har jo gjort det bra i dB drag før så skal bli spennende å se mer til dem til neste år. Moro når noen kan spille virkelig høyt med billige og "ukjente" ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har titta på et par sånne og der var det veldig mye lim som hang rundt omkring, men det trenger på ingen måte å ha noe med lydkvaliteten å gjøre, det gir bare ikke den "vil ha" følelsen når du tar i sånt. Men de har jo gjort det bra i dB drag før så skal bli spennende å se mer til dem til neste år. Moro når noen kan spille virkelig høyt med billige og "ukjente" ting:)

 

 

Hehe,ja å dra den litt,det kan vi gjøre av damer og ikke av bilstereoen,men må si det er mange fine bygg ingen tvil om det....synes audi caben til morten var fenomenal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har titta på et par sånne og der var det veldig mye lim som hang rundt omkring, men det trenger på ingen måte å ha noe med lydkvaliteten å gjøre, det gir bare ikke den "vil ha" følelsen når du tar i sånt. Men de har jo gjort det bra i dB drag før så skal bli spennende å se mer til dem til neste år. Moro når noen kan spille virkelig høyt med billige og "ukjente" ting:)

 

 

Du har sett et par sånne, ja? Ikke annenhånds informasjon, altså? :)

 

I såfall må det jo bety at de selger litt, da. Hvis de har spredt seg slik ut i det ganske land. For øvrig har jeg ikke sett dem gå for under 1000-lappen på QXL, for si det slik. Men 1700-2000, det har jeg sett. Rundt 2000,- er riktig pris, spør du meg. Nypris, altså... Kan du tilby noe som spiller høyere for 2000,-? Ærlig og testet? Mer enn 146.8 dB med to stk? Didn't think so! :)

 

Jeg sa at lydkvaliteten var heller dårlig, ja. Men, 1: Elementet er konstruert for å spille høyt, ikke pent, og 2: Kassa jeg har det i er jo som sagt feil.

 

Skal gi det en sjanse til når jeg har fått riktig kasse, men de største forventningene til lydkvalitet har jeg ikke. Målet med akkurat dette er å spille høyt! :D Gleder meg til å få målt den med TermLab'en til en jeg kjenner. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett et par sånne, ja? Ikke annenhånds informasjon, altså? :)

 

I såfall må det jo bety at de selger litt, da. Hvis de har spredt seg slik ut i det ganske land. For øvrig har jeg ikke sett dem gå for under 1000-lappen på QXL, for si det slik. Men 1700-2000, det har jeg sett. Rundt 2000,- er riktig pris, spør du meg. Nypris, altså... Kan du tilby noe som spiller høyere for 2000,-? Ærlig og testet? Mer enn 146.8 dB med to stk? Didn't think so! :)

 

Jeg sa at lydkvaliteten var heller dårlig, ja. Men, 1: Elementet er konstruert for å spille høyt, ikke pent, og 2: Kassa jeg har det i er jo som sagt feil.

 

Skal gi det en sjanse til når jeg har fått riktig kasse, men de største forventningene til lydkvalitet har jeg ikke. Målet med akkurat dette er å spille høyt! :D Gleder meg til å få målt den med TermLab'en til en jeg kjenner. Hehe!

 

Oh yes, du kan jo ta to Boxter dB12, de har de spilt over 154dB med i Danmark. Men de koster 2195,-.

 

Du kan jo bare få Dag til å bygge en ny kasse til deg, han spille gjerne opp på det han:)

 

Edit: det er 2 stk 10" de spilte så høyt med i Danmark, ikke 2 stk 12":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm er 146.8db så mye for 2 12 da? en finne på termpro forumet sa dette om den nye cerwin vega v-max til rundt 1400 pr stk : we hit 152,6dB with two 10" vmax and 2400watts we need bigger amps. samme karen spilte for en liten stund siden over 170db så han vet hva han gjør. Forumet til termpro er desverre nede vist ikke skulle jeg linka til posten hans. Skal legge inn linken når sia er oppe å går igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Hvis man tar nordmenns tydelige begrensede kunnskap om dB-drag i betraktning, er jo 146.8dB med to 12" ganske høyt. Dette var i tillegg i en vanlig bil, med kasse til vanlig bruk. Sier ikke at jeg har mer erfaring enn folk flest, sikkert motsatt! :)

 

I utlandet er jo dB-drag en større business enn her, og dermed har de større kunnskap og mer erfaring. Jeg kan jo ikke sammenlikne epler og appelsiner, kan jeg vel? :)

 

146.8dB i NORSK sammenheng, er jo høyt. Norgesrekordene er ikke stort å skryte av, sammenliknet med rekordene i andre land. På siden til dB-dragracing kan dere jo se norgesrekordene for 2005:

 

Mini Street Rookie: 138.5 dB

Street A: 145.9 dB

Street B: 146.3 dB

Street C: 149.3 dB

Street Max 1-2: 152.7 dB

Super Street 1-2 NW: 147.2 dB

Super Street 1+: 147.9 dB

Extreme 1+: 159.3 dB

 

I denne sammenhengen er 146.8dB med to 12" og 1 forsterker, bra. Hvertfall etter min mening. Hvis folk syns det er lite imponerende, er det jo rart ikke alle andre sitter med norgesrekorder i 150dB+klassen, da...? :D

 

Når det gjelder disse to Cerwin'ene, så sier du ikke noe om hva slags forsterker han bruker på de, da. De får jo nokså mye effekt i norske kroner, hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå sammenligner vi kunnskaper mellom nordmenn og andre europeere ikke subber? 148,6 dB er ikke problem! Kan klare det med to sony xplod 12" hvis du bare vil. Hvor har du fra at kassa som 148,6dB blr spilt med var til musikk/daglig bruk?

 

Og siden vi nå kan bruke den prisen vi får subber til og ikke veiledende pris så kan jeg skaffe to spl dynamics 15" til rundt 2000 kr stk. Dette bør da klare 148,6dB? :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå sammenligner vi kunnskaper mellom nordmenn og andre europeere ikke subber? 148,6 dB er ikke problem! Kan klare det med to sony xplod 12" hvis du bare vil. Hvor har du fra at kassa som 148,6dB blr spilt med var til musikk/daglig bruk?

 

Og siden vi nå kan bruke den prisen vi får subber til og ikke veiledende pris så kan jeg skaffe to spl dynamics 15" til rundt 2000 kr stk. Dette bør da klare 148,6dB? :D

Hallais Hifonic :)

 

148 dB med to slike subber burde ikke være noe problem nei..

 

Har jo selv planer om å spille høyere 150dB i løpet av neste års sesong med 1 stk 12"

Klarer jeg ikke det blir jeg skuffet....

I år så er det vel nesten bare Street A klassen som har fått seg ett løft, til tross for den lille deltakelsen i den klassen....

Kan bli moro i neste sesong...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Nils Petter da, er det EKKO her.......

Tror jeg hørte dette på den tiden IFJOR også drunk

 

Neida, bare tuller jeg...

 

Neste sesong i dB Drag Racing kommer til å bli bedre enn den noen gang har vært, masse planer allerede, og masse er faktisk allerede i boks...

 

Så har ikke DU der ute begynnt å bygge en dB bil enda, så bør du gjøre det :)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår