balder Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Jeg har en Audi A3 1.6. Når jeg skrur av oljelokket på toppen finner jeg en gulaktig krem oppunder lokket. Jeg er ikke sikker, men mener dette er kondens, da det stiger til toppen. Er dette kondens? Noen som kjenner til hvordan luftingen er på disse motorene? Erd et evt noe å bry seg om? Kan det være skadelig. På min lokale Audiforhandler i Drammen, har de ikke helt peiling tror jeg. De vet ikke riktig om det er farlig, eller hva det er??? Noen som kan fortelle meg om dette går bra for motoren............? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 gåen toppakning som sender vann ut i olja? bruker motoren mye vann? Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by TG1 gåen toppakning som sender vann ut i olja? bruker motoren mye vann? kan jo selfølgelig bare sjekke det ved å se om olja er grå Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Har sett mange nye VAG med samme "problem" jeg tror det kan komme av at det er et deksel over kammen som gjør at kondensen samler seg på oljelokket. Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
balder Skrevet April 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 Originally posted by Audi quattro turbo Har sett mange nye VAG med samme "problem" jeg tror det kan komme av at det er et deksel over kammen som gjør at kondensen samler seg på oljelokket. ..."problem", eller PROBLEM???? Snakka men en som mente det kun var tetningsmasse for motoren. Han sa at det var slutt på pakningsbruk på verksteder. Dette var byttet ut med en gul, ufarlig, tetningsmasse. Han har jobbet som lærling på en Audiforhandler. Bør jeg falle til ro med denne konklusjonen. Motoren har jo vært åpnet, da reggen er bytta... Dersom det skulle være kondens pga litt dårlig utlufting, er det i så fall noe prob??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet April 14, 2003 Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 synes dette lukter gåen toppakning. hadde samme gule kremen under toppdekslet mitt og i bånnpanna når jeg splitta motoren. hadde forresten gåen toppakning.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet April 14, 2003 Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 gul ekkel gusje på innsiden av oljepåfyllingslokket går for å være et rimelig sikkert tegn på gåen topp-pakning. Normalt er det ihvertfall ikke.. det blandes vann i oljen på en eller annen måte. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 14, 2003 Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 Originally posted by Khrangas Jeg har en Audi A3 1.6. Når jeg skrur av oljelokket på toppen finner jeg en gulaktig krem oppunder lokket. Jeg er ikke sikker, men mener dette er kondens, da det stiger til toppen. Er dette kondens? Noen som kjenner til hvordan luftingen er på disse motorene? Erd et evt noe å bry seg om? Kan det være skadelig. På min lokale Audiforhandler i Drammen, har de ikke helt peiling tror jeg. De vet ikke riktig om det er farlig, eller hva det er??? Noen som kan fortelle meg om dette går bra for motoren............? Blir bilen brukt til kun småkjøring? Peil olje og se på fargen på den olja.. Dersom den er fin, begi deg ut på en langtur, minst 15-20 mil, og se hvordan det er under lokket da.. Det er nemlig relativt vanlig med en del kondens på biler som brukes kun til småkjøring, det er veldig viktig for en bilmotor å bli kjørt gjennomvarm innimellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 14, 2003 Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 må si meg enig med ascona her. har sett det på nyere opel vell å merke selv. der er det pågrunn av at bilen blir bare brukt til "kosekjøring som nevnt over. kjør bilen litt mere på gira,kjør den en god langtur med litt turtall i blant;) kjør den til du lukter deilig lukt av varm eksos og olje;D heheh *got the point?* er nok ikke verre en det,men for sikkerhets skyld kan du jo få de til å ta en topppakningstest,kanke koste mye. tar 5 min maks;) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Må være Opel det der.. bare småkjører omtrent jeg og.. ingen gusje :D Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by henningl Må være Opel det der.. bare småkjører omtrent jeg og.. ingen gusje :D Det viktige her er å la motoren bli varm.. ca 3 mil er nok nødvendig for de fleste motorer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
balder Skrevet April 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Det er visst oljedamp og er helt ufarlig. Det kommer, som noen har sagt, av småkjøring. Da gir jeg gass............... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by Khrangas Det er visst oljedamp og er helt ufarlig. Det kommer, som noen har sagt, av småkjøring. Da gir jeg gass............... Oljedamp er det definitivt ikke! Det er vann, men det behøver ikke å være mye.. Som sagt, du bør kjøre en tur så du får motoren skikkelig varm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
balder Skrevet April 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Oljedamp eller ikke. Det er Audiforhandleren som kaller det det. Jeg er bare glad det ikke er noe som F***** motoren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.