Gå til innhold

bruke bilsubb hjemme?

Ranger emnet

Kim-s

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, endelig hadde jeg bestemt meg for å satse på phobos, men nå ble jeg usikker igjen. Den ble jo beste allround sub hos lyd&bilde, men det er jo ingen referanse.

Noen som har tips til element som passer den forsterkeren som følger med?

phoos er bra den, og bra kasse teg. men du kan forbedre den ved å bytte ut suben mot eks Peerless Resolution 12". til 1348,-

dem har samme diam. mulig du må endre noe på avstivere for å få plass til magneten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,hvor mye koster det extra å få tak i de smådelene som er med i phobos pakken da? Eneste jeg vet sikkert er at jeg skal bygge selv. og skal bruke den forsterkeren. :)

vell, teg. kan du laste ned fra nett.

4 stk akustiske ventiler finner du fram.

Antaglig så er den pakka billigere en å plukke fram selv, men om du ønsker en annen sub, en den som følger med så kan du like så godt lage alt selv.

Og få event. råd om kasse fra Eltek eller noen her.

Forsterkeren er på 250W 4 ohm og koster 1995,- (mener jeg å huske)

drivere Peerless sine subber. Og de minste seriene til Dynabel.

Og sikkert mange flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, pakken blir jo billigere. Men om det er verdt de ekstra kr så ser jeg ikke noe direkte stort problem i å ta alt for seg. Det jeg lurer på er forskjellen i trykk/kvalitet.

Prisen med peerless blir Totalt NOK 3578.00

Med ventiler,element og forsterker.

Trykk vill bli noe av det samme, men du vill få bedre kvalitet. Og antaglig en bedre avrulling, altså noe dypere bass.

Mitt syns punkt på Peerless er at den spiller dypere en hva pris og PM skulle tillsi. Eltek anbefaller uhyggelig liten kasse til disse, men jeg syns dem trives bedre i noe større kasser, og til hjemmebruk end litt større så da kan du bruke samme tegn. som phobos. Som stemmer mer med Peerless sine anbefallinger i bil, men ventilene gjør den for hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått råd om sls bassene til peerless. De har en noe billigere pris.

Har det så mye å si om jeg bygger en forholdsvis stor lukket kasse.

Istedenfor å bruke ventiler?

SLS 12" Krever ganske store kaser også lukka. Eltek anbefaller 50L for 50Hz, men avrullingen er ganske slakk, så du vil få med deg vesentlig dypere toner.

Peerless anbefaller lukka kasse fra 45 - 65L

Dette elementet er også 8 ohm, men fungerer meget godt til den sub forsterkeren som er nevnt.

Dette ellementett kan også brukes i porta kasse på 7L med en port Ø9cm X L36cm avrulling 40Hz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50l er ikke så voldsomt, det kan jeg jo leve med. :)

tror valget står mellom sls elementet, og 4ohms bilelementet.

Kassa blir knappe 40X40X40cm da har du jo også plass til avstiver osv.

Syns ikke det er mye galt.

Selv bygger jeg en push pull kasse med 15" subere. kiddie den blir 60X60X60cm Og da før jeg 140L invendig. (trekt fra push pull kassa og ellementer og avstivere)

SLS ellemente har høyere følsomhet, så du kan spille litt høyere med samme forsterker med den, om det betyr noe for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider