Turbodevil Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Jeg vurderer å bytte fra m40 til m10 motor i min 318i e30.. bilen min er 88mod å motoren jeg vurderer å hive i er 86mod 318.. Er det mye som må gjøres her eller skal det være plug & play?? Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 hvorfor nedgradere? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Det skal ikke være mye jobb å gjøre om. Nå har jeg ikke studert motorfesteanorningene ol, men drar du å kjøper en komplett motor+motorfester på skroten, som står i bil, så skal jo alt passe. Ledningsnettet vil jeg tro du må endre litt på. Det er jo et annet nett på M40, etter hva jeg har fått opplyst. Monotronic II hjerne bla. Mulig du må gjøre litt om på eksosanlegget, siden flensene til eksosanlegget muligens står i en annen posisjon. Det lureste hadde vært å fått tak i en komplett delebil og tatt motor-girkasse (mulig m40 kassa passer?) og mellomaksling. På den lokale skroten her så ligger det 3 stk E30 316/318 M10, komplette så og si. Vet ikke om motorene er operative. Men alle delene er der. Bjirn: M10 er etter manges mening (også min) en mye bedre og sikker motorkonstruksjon enn M40. M10 har også lettere og billigere deletilgang. Samt at å få godkjent en M10 istedet for en M40 ikke skal by på store problemer, ifølge mitt lokale biltilsyn :) Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg har komplett motor, gir og mellomaksel fra en 86mod. Men jeg gidder ikke å begynne å bytte hvis ikke det er kjempe lett.. Har nettop kjøpt nytt kam sett til m40 motoren og montert det.. Kam settet koster ca. 4000kr Og M10 motoren jeg har er på 105hk, mens M40en er på 115hk.. Så jeg bytter bare hvis det er plug & play.. Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Hvis M40 motoren er nyoverhalt i toppen så ser jeg ingen grunn til å skifte den ut.. Men det er jo bare å prøvemontere M10'n og se da :) Er jo ikke mye jobb, praktisk sett. Lempe ut ->sette inn. Man lærer ikke før man prøver. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 si i fra vist du skal selge en del fra m40 motoren din a.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 si i fra vist du skal selge en del fra m40 motoren din a.:D Du kan få hele bilen for 8000kr!! Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 bilder eller noe.? min msn er beemer_e30@hotmail.com 2 dørs 4 dørs.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg