mortenwb Skrevet April 10, 2003 Rapporter Share Skrevet April 10, 2003 noen simple og enkle triks for og få litt mere futt i min B230A motor? synes den er så daff så jeg lurte på om det var noen ting jeg kunne gjøre, div deler jeg kan kjøpe (ikke for dyre ting pga seddelmangel i disse dager) :) Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 jeg ville tro det du kan gjøre, er vel: * dobble forgassere eller større forgasser (gir ca. samme effekt som injection, men mer nm) * kam (10-15% tror jeg) * sportfilter (veldig lite ekstra effekt, kanskje 3-4%) sportfilter er det dyreste ekstra effekt du kan kjøpe tror jeg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 et litt mer omfattende prosjekt ville vært å brukt en b234 topp og tatt dobble forgassere. men da koster det fort penger. da vil du trenge en del som http://www.ovlov.net selger (til reim stramme feste). koster 100$ en komplett b234 har jeg hørt man får for 4.000kr i sverige. jeg vet ikke hva kompresjonen er på b230a, men du må ha litt lav for å ha doch 16v motor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet April 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2003 jeg kan få en portet 531 topp + en trim kam mot mitt r-sport ratt. vet ikke hvor kvass kammen er men sånn ca hvor mye mere hk kan jeg få ut? og går det for en nybegynner som meg og bytte selv eller trenger jeg drevne folk til og gjøre for meg? mvh Morten Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg