Gå til innhold

Styrestrøm virker ikke. Tips?

Ranger emnet


Desloch

Anbefalte innlegg

Har en Sony CDX-M8800:

CDX-M8800-R.jpg

 

Før hadde jeg en CDX-F7700 (den har knapper i fronten, det har ikke den jeg har nå), men senere kjøpte jeg en CDX-M8800. På den første koblet jeg ikke til styrestrømmen, rett og slett fordi jeg ville spille uten å ha tenninga i første hakk. Nå derimot, må jeg først lukke opp displayet for å få den skrudd på. Hadde derfor vært fint om den kunne skrudd seg automatisk på med tenninga.

 

Jeg koblet styrestrømmen fra bilen til hvor det stod "switched illumination power supply" på spilleren (dette er vel der styrestrømmen skal kobles til?). Jeg målte pinnen på pluggen, og fikk 12V når tenninga var på, og 0V når den var av. Alt SKAL nå være OK.

 

MEN, når jeg kobler til spilleren og vrir om tenninga, skjer det ingenting. Jeg må likevel skru den på manuelt som før. Dette hadde ikke gjort noe om jeg kunne fått skrudd den på ved hjelp av fjernkontrollen, men jeg må først trykke ned displayet, for så å trykke den på. Tungvint.

 

Noen tips? Skjønner ikke hvorfor den konstant er på eller av fortsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har gjort, er å koble strøm til belysningen på spilleren. Vel og bra dét, kjekt å kunne finne powerknappen når spilleren er av, men du skal også koble tenningstrøm ytterligere et sted på spilleren.

 

Du må koble memoryledningen (den gule) til permanent strøm, og tenningstrøm til switched-ledningen (den røde) evt. sammen med illumination-ledningen (den oransje) om du ikke vil koble dén til lysbryteren separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har gjort, er å koble strøm til belysningen på spilleren. Vel og bra dét, kjekt å kunne finne powerknappen når spilleren er av, men du skal også koble tenningstrøm ytterligere et sted på spilleren.

 

Du må koble memoryledningen (den gule) til permanent strøm, og tenningstrøm til switched-ledningen (den røde) evt. sammen med illumination-ledningen (den oransje) om du ikke vil koble dén til lysbryteren separat.

12v switched/15, vanligvis rød på spilleren(dessverre).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har gjort, er å koble strøm til belysningen på spilleren. Vel og bra dét, kjekt å kunne finne powerknappen når spilleren er av, men du skal også koble tenningstrøm ytterligere et sted på spilleren.

 

Du må koble memoryledningen (den gule) til permanent strøm, og tenningstrøm til switched-ledningen (den røde) evt. sammen med illumination-ledningen (den oransje) om du ikke vil koble dén til lysbryteren separat.

 

Altså, jeg har koblet den konstante strømmen (kabel 1) til belysningen på spilleren (inntak 1)? SÅ, den kabelen (kabel 2) som jeg målte til 12V når tenninga er på, og 0V når den er av, det er DEN jeg skal koble inntak 1?

 

Jeg har nå koblet memory på samme plass som kabel 1 (konstant strøm), men det er altså kun memory som skal ha konstant strøm?

 

Ble mange kabler og inntakt å holde styr på, men håper dere ikke går surr i min tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår