Gå til innhold

hvordan få ut en ødlagt torx skruv ???

Ranger emnet


VolvoMan

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha en torx skruv topp som er rund, hvordan får jeg den ut, hvordan er det å sveis torx nøkkelen til bolten og la den kjøle seg og dra den rundt vil det funke eller vi bolten vri seg og jeg ikke får den ut??

 

 

Er litt for trangt til at jeg kommer til med noe annet verktøy

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes to enkle fine metoder

-1 borre et hull i bolten gjenge den opp lings og skru ned en lings skrue når den sitter fast så skrur du automatisk den ganle bolten ut

-2 borre et hull i bolten og skru ned en grisepikk denne skrus også lings så når den tar tak så skrur du bolten ut. selges i de fleste butiker dem selgerverktøy

 

er jo bare å dra til en butikk å forklare problemet ditt så finner dem nok frem hva dem har som du kan bruke. men er bedre å sveise fast en bolt på den enn å sveise fast en trekker da? håper dette var til litt hjelp

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes to enkle fine metoder

-1 borre et hull i bolten gjenge den opp lings og skru ned en lings skrue når den sitter fast så skrur du automatisk den ganle bolten ut

-2 borre et hull i bolten og skru ned en grisepikk denne skrus også lings så når den tar tak så skrur du bolten ut. selges i de fleste butiker dem selgerverktøy

 

er jo bare å dra til en butikk å forklare problemet ditt så finner dem nok frem hva dem har som du kan bruke. men er bedre å sveise fast en bolt på den enn å sveise fast en trekker da? håper dette var til litt hjelp

 

hmmm mulig det går for uansett så må bolten ut

 

men bolten er satt til med 55Nm + 90 grader + 90 grader vil en grispikk sta den da

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du tar et flattjern og borer et hull på størrelse med skruhodet, eller 0,5-1 mm mindre. Legg hullet over skruhodet og sveis fast, når det har blitt kaldt nok er det bare å vri. Vi brukte det på å få ut en knekt pinnbolt fra en alutopp, og det funka bra.

 

Grisepikk er et konisk verktøy med links gjenger for å skru ut ødelagte skruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode forslag her... skal prøve alt i morgen. siden jeg står ut å mekker og det er ganske mørkt ute.

 

Sier fra vist jeg ikke får det til eller får det til

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår