ogsv Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Har en 1996 Audi A6 2,5TDi som jeg merker begynner å bli skikkelig tungstarta nå som tempen har begynt å tippe ned mot 4-5 grader på morrakvisten. Fyrer lett hvis den har stått med motorvarmern i et par timer på forhånd, men syns ikke det skulle være nødvendig når det ikke er kuldegrader ute en gang.. Starter alltid, men hender jeg må file 4-5 sek på startern før den kommer. Vet ikke når glødepluggene ble bytta sist, kan det være de som gjør det? Batteriet er heller ikke helt nytt, men virker ganske bra. Andre forslag til hva som kan være feil, evt hva jeg kan gjøre for å bedre litt på det før det blir bikkjekaldt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 er nokk noen glødeplugger som er gåen ja. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Skal jo ha på tenninga til tenngløde lampa slutter å lyse, og så skru på startern.. :hvaskjera Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 er nok pluggene dine ja, så lengede ikke nylig er skifta.. probe gt: alt for få som gjør dette..men om glødepluggene er gå'ne, hjelper det ikke samme hvor lenge du står med tenninga.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Vet, jeg kjører nesten aldri diesel men glemmer aldri av og vente da jeg gjør hellothere vet om noen hiacer som har dobble batteri for og greie å dra igang, kanskje en løsning? eller er det bare at den ikke vill tenne med engang? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 okei:) men det som er problemet, er at diesel trenger varme og stoor kompresjon for å antenne, og når du starter, er jo motoren kald, og da mangler du varmen, derfor gløder du, så får du både varme å komp, men når en eller flere glødebplugger går, forsvinner varmen, og du vil sent eller alldri få gang på den..men er med på tanken din:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogsv Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Skal jo ha på tenninga til tenngløde lampa slutter å lyse, og så skru på startern.. :hvaskjera Glødelampa på bilen min lyser ikke mer enn max 1 sec så lenge det ikke er kaldt ute; bilen skal liksom "skjønne sjøl" (måler temp) hvor lenge den må gløde... Og uansett så venter jeg jo alltid til den slukker før jeg kjører startern. Er nok helt klart pluggene ja.. Tror ikke det er batteriet, for startern drar bra rundt, og dabber ikke av selv om jeg må file i noen sekunder. Skal få bytta pluggene om et par uker når lønninga kommer. Noen som vet om det er komplisert på denne bilen? Eller burde jeg kanskje bare starte en thread på Audi-forumet.... Takk for svarene hvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg