Gå til innhold

Koble forsterker på cd-spiller uten linjeutgang?

Ranger emnet


znapp

Anbefalte innlegg

Har en Jvc cd-spiller, og den har ikke linjeutgang(line-out), men jeg lurte da på om jeg kunne koble forsterkeren til høyttaler utgang?

 

skal koble basskasse og bakhøyttaler til forsterkeren..

 

vil det ha dårligere effekt?

 

:)

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye effekt forsterkeren tåler på inngangene. I utgangspunktet kan du ikke ta signal fra høytalerutgangene å putte på linjeinngangen på forsterkeren.

 

Noen forsterkere har en High Input inngang der du kan koble signalet fra høytalerutgangen på cd spilleren. Men, de fleste fabrikantene har vel gått bort fra dette...

'07 Mercedes C Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by znapp

det er en jensen

50w x 4

max 400w

forsterker...

 

har bare høytaller innganger og low input på forsterkeren, så da vil ikke det gå da eller?

 

Ser du skriver "høytaller innganger"... Om det er det du mener, så kobler du spillerens høytalerutganger på disse.

 

Mente du høytalerutganger, så må du enten ha en signalomformer, eller ny forsterker/spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by znapp

Har en Jvc cd-spiller, og den har ikke linjeutgang(line-out), men jeg lurte da på om jeg kunne koble forsterkeren til høyttaler utgang?

 

skal koble basskasse og bakhøyttaler til forsterkeren..

 

vil det ha dårligere effekt?

 

:)

Jeg har koplet cd-spiller på forsterker med høyeffekt innganger. Dette er egentlig noe dritt siden det høres ut som en turbo i høytalerene. sus og støy.

Men nå skjønner jeg hvorfor du selger spilleren din ;)

Da er den ikke verd 900,- Sorry mac. Kjøpte et slikt vrak selv uten linjeutganger. 150,- så godt som ubrukt.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem å koble direkte fra høytalerutgangen på spilleren og direkte på linjeinngangen på forsterkeren, men hvor bra det blir, det garranterer jeg ikke.

 

Såvidt jeg vet er det kun en ting en slik Biltemasak gjør, det er å dempe signalet da høytalerutgangen gir mer spenning enn en vanlig linjeutgang gjør. Så jeg vil tro at rent lydmessig vil det fungere bedre å bare gaine forsterker på minimum og evt også bruke fader på spilleren (for å få lavt nok signal) enn å bruke en slik Biltema sak.

 

Ideelt sett kjøper du selvsagt en ny spiller med linjeutganger, men ellers så vil det fungere også på den billige løsningen, og siden du har Jensen forsterker (no offense) så er kanskje ikke kvaliteten sååå viktig?

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en omformer som jeg kjøpte på bilradiohuset på kongsvinger, til den tidligere spilleren min, og jeg må si att det ble ikke ræva lydkvalitet av denne grunn.. du kan kjøpe duppeditten min, 150 kr, tror jeg ga ca 300 for den.. husker ikke, men den er det kvalitet på..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår